פורד חושפת את הפומה ST עם 200 כוחות סוס

הדגם הספורטיבי של ה-SUV הקטן יגיע בתיבת הילוכים ידנית בלבד בשלב זה

בועז קורפל
בועז קורפל

תגיות: פורד

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א
ליצרנית המכוניות האמריקאית פורד היו תכניות גרנדיוזיות לשנת 2020. אחת המכוניות החשובות שתוכננו לשוק באירופה היא הפורד פומה שהוצגה לפני למעלה משנה. המכונית שבנויה על הפלטפורמה של הפורד פיאסטה אם כי בתצורת SUV אמורה הייתה להגיע גם למחוזותינו בתקופה הזאת של השנה אך העיכובים במפעלי הייצור בחודשים האחרונים בגלל מגבלות קורונה יצרו עיכוב גם כאן, אולם בדלק מוטורס מתאמצים להביא את המכונית לשוק הישראלי ברבעון הראשון של 2021. עוד בטרם כל זה יקרה, בפורד לא מחכים ומשיקים את הגרסה הספורטיבית של הפומה, אם תרצו את החתול הכי אתלטי שלהם שנקרא פומה ST, שמציע מנוע צנוע לכאורה בנפח 1.5 ליטר מוגדש טורבו בטכנולוגיית אקובוסט עם 3 בוכנות בהספק 200 כוחות סוס ומומנט של 32 קג"מ ותיבת הילוכים ידנית בת 6 מהירויות שמאיצה את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 6.7 שניות בדרך למהירות מרבית של 220 קמ"ש.
 
השלדה של המכונית הושאלה אף היא מהפיאסטה ST הספורטיבית וגם המתלים קיבלו כיול של מהנדסי מחלקת הביצועים של פורד להתאמה מיוחדת של התנהגות הכביש שלה והדיפרנציאל מוגבל ההחלקה מסייע אף הוא לעניין. מערכת הבלמים של החתול הדינמי עברה שלדרוג במטרה לשפר את הבלימה של המכונית שמגיבה מהר ללחיצת הדוושה והדיסקים הקדמיים הוגדלו לקוטר 325 מ"מ והאחוריים ל-271 מ"מ והם תורמים לשיפור של 17% ביכולת הבלימה של המכונית.
 
גרסת ST מתהדירת בעיצוב אגרסיבי בהשוואה לפומה הרגילה. הגרסה הספורטיבית מציעה פגוש קדמי חדש עם פתחי כניסת אוויר גדולים לקירור המנוע, חישוקי גלגלים בעיצוב מיוחד בקוטר 19 אינץ' וקאליפרים צבעוניים שמבצבצים מתוכו וצמיגי ספורט מישלין פיילוט ספורט 4S. בזנב המכונית תמצאו פגוש שונה מהפומה המבוייתת, דיפיוזר אחורי ספורטיבי ופתחי פליטה כפולים. המיתוג ST מקשט את הגריל הקדמי ואת זנב המכונית כפי שכבר פגשנו בגרסאות ST אחרות.
 
האווירה הספורטיבית מורגשת היטב גם בתוך המכונית עם מושבי ספורט מחוממים של רקארו, הגה ספורטיבי בציפוי עור וידית הילוכים בעיצוב מיוחד ומיתוג של "פורד פרפורמנס" במקומות שונים בתא הנהג. מאחורי ההגה נמצא לוח שעונים רחב בגודל 12.3 אינץ' עם כל מערכות המידע על ביצועי המכונית שקיבל עיצוב גראפי שונה מהפומה הרגילה. תפעול המכונית מאפשר בחירה של מצבי הנסיעה עם 4 מצבים שונים החל במצב חסכוני ECO, מצב Normal לנסיעה רגילה, מצב Sport לנסיעה דינמית ומצב Circuit "מסלול" למיצוי הביצועים של המנוע והמערכות התומכות.  בפורד מציינים כי ניתן להזמין בתוספת תשלום גם חבילה ספורטיבית נוספת שנקראת Performance שיודעת להפעיל את מערכת הפליטה בצלילים ווקליים יותר ומערכת בקרת זינוק. צריכת הדלק הממוצעת של המכונית לפי היצרן היא 6 ליטרים לכל 100 ק"מ במצב חסכוני ו-9 ליטרים לכל מאה ק"מ של נסיעה במצב ספורטיבי.
ברשימת האבזור של הפומה הספורטיבית נמצאים חיישני חניה קדמיים ואחוריים, צג מולטימדיה בגודל 8 אינץ' למערכות הבידור, הטלפון והניווט ושאר האפליקציות לשימוש יומיומי בטכנולוגיית SYNC 3 של פורד עם קישוריות לאנדרואיד אוטו או אפל קארפליי. בנוסף לאלה תקבלו משטח טעינה אלחוטי ומערכת שמע איכותית של באנג אנד אולפסון. המכונית תוצע בשמונה צבעים שונים שונים.
 
מחיר המכונית וחבילת התוספות שלה טרם פורסם, אבל היא תגיע בימים הקרובים לאולמות באירופה ואז המחיר ייחשף. בדלק מוטורס יבואנית פורד לישיראל בוחנים ברצינות את האפשרות להביא את הפומה ST לישראל חרף העובדה שהיא בעלת תיבת הילוכים ידנית ואין אופציה לתיבה אוטומאטית. זה כאמור יוכל לקרות רק בחלק השני של שנת 2021 אחרי שהפומה הרגילה תנחת כאן בעוד מספר חודשים. נחזיק אצבעות ונקווה לתמחור אטרקטיבי.