פולקסווגן נפרדת ממנוע הדיזל החזק ביותר

גרסת טוארג V8 "חגיגית" תמכר ב-400 יחידות בלבד לרגל סיום דרכו של מנוע ה-TDI העוצמתי. אאודי בינתיים ממשיכים

ניר בן טובים

תגיות: פולקסווגן

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

עידן הסופר-דיזלים של פולקסווגן כנראה עומד להסתיים בחודשים הקרובים. חטיבת הפרטיות של היצרן הגרמני תשיק מהדורת טוארג V8 "מיוחדת" לרגל טקס הפרידה מחטיבת הכוח העוצמתית של הקרוסאובר היוקרתי וכל זה יקרה כבר השנה, וזאת לאחר פחות מ-12 חודשים מרגע השקתו. את מקומו ככל הידוע ימלא מנוע היברידי ששה צילינדרים עם טעינה מהחשמל. עדיין לא ברור לחלוטין אם אאודי תמשיך לנצל את המנוע הזה לטובת דגמי A8 או ה-SQ הספורטיביים. ה-SUV של בנטלי, בנטייגה כבר הסיר אותו מרשימת האופציות אשתקד.  

אפשר לקשר את ההחלטה לתקנות זיהום האוויר המחמירות וסקנדל דיזליגייט שגבה מהם מחיר כלכלי לא פעוט, אלא שבדומה לב.מ.וו, שאף היא החליטה לסתום את הגולל על דגמי ה-דיזל M50D ששה צילינדרים, פולקסווגן פשוט לא מקבלת תמורה הולמת לטוארג V8 ביחס לעלותו הגבוהה. דגם הטוארג המדובר, ה-Last edition יימכר ב-105 אלף יורו בגרמניה במכסה מוגבלת של 400 עותקים (כולם אגב מיועדים רק לשוק הגרמני). כשבוחנים את המניע מאחורי הנהלת הקונצרן, אין ספק שעשו מהלך מחויב המציאות; על פי נתונים שפורסמו בכלי התקשורת במינכן דגם הטוארג V8 אחראי רק ל-17% מהמכירות, בעוד 77% בוחרים בדגם ה-V6.

המנוע עצמו, 4.0 ל' TDI מחלץ הספק מרבי של 421 כ"ס ו-91 קג"מ בחיבור אל תיבת 8מהירויות אוטומטית ומשודך להנעה כפולה. הוא מאיץ את הטנק הגרמני ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות ועד 250 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. לפולקסווגן תמיד היה מנוע בריון בצמרת משפחת הטוארג - פעם 5.0 ל' עשרה צילינדרים עם 350 כ"ס ובדור השני הנפח כבר התכווץ לכוון ה-4.2 ל' עם הספק מרבי של 340 כ"ס. 

 

גרסת הטוארג החגיגית והאחרונה עם מנוע ה-V8 מצוידת בחבילת ה-R ליין עם הרבה קוסמטיקה ותמה מושחרת. ניתן לבחור אותו במגוון צבעים אבל ידיות הדלתות וכיסויי המראות תמיד יגיעו בגוון כהה. פולקסווגן ירכיבו לוחית עם הכיתוב "Last edition" על קורות B המרכזיות כדי שכולם ידעו שהטוארג שלכם מאוד מיוחד.  כן יגיע עם תאורת LED מטריקס אדפטיבית, חישוקי 21 אינץ' מסדרת 'סוזוקה' ובפנים כל מערכות המדיה המשוכללות כולל צג ראשי 15 אינץ'. 

ומה לגבי העתיד? ובכן, הטוארג יקבל כאמור מנוע V6 טורבו-דיזל בטכנולוגיית פלאג-אין בנפח 3.0 ל' בעל הספק מרבי של 462 כ"ס. לטובת המשרד לאיכות הסביבה הם מבטיחים טווח נסיעה חשמלי של 43 קילומטרים בין טעינות על גבי הסוללה ופליטת מזהמים נמוכה במיוחד. במשולב, בערה וחשמל, טווח הנסיעה המרבי שלו יעמוד על 1000 קילומטרים.  יורגן סטקמן, מבכירי מערך השיווק העולמי של פולקסווגן אומר: "היו לנו דיונים ארוכים עליו. אנחנו מאמינים שהטוארג הוא רכב תחרותי שיכול לעמוד מול כל דגם פרמיום ברמתו. החלטנו לתת למנוע ה-V8 טוויסט אחרון בעלילה...פגשתי בעבר לא מעט בעלי טוארג גם עם מנוע V10 והם לא רוצים להיפרד ממנו כי הם מבינים שהוא ייחודי. בדיוק לקהל היעד הזה אנחנו תופרים את המהדורה החגיגית האחרונה. והוא בהחלט יהיה ה-V8 האחרון שתראו אי פעם".

הטוארג שנמכר בישראל הושק בשנת 2018. הגרסה היחידה שזמינה בארץ היא ה-3.0 ל' TDI בהספק של 286 כ"ס ו-61 קג"מ בחיבור אל תיבה אוטומטית 8 מהירויות עם האצה ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות. מחירו עומד על 500 אלף שקלים.