וולוו V60 קרוס-קאנטרי בישראל
נחתה יחד עם גרסת הסטיישן המסורתית ודגם ה-XC40 ריצ'ראג' הנטען מרשת החשמל
יבואנית רכבי מותג וולוו לישראל קבוצת 'מאיר' חשפה אמש (רביעי) בישראל שלושה דגמים חדשים בהיצע: מקבוצת הסטיישן הייצוגית את ה-V60 בגרסת T8 פלאג-אין, לצידו אחיו ההרפתקני V60 קרוס-קאנטרי ועבור שוחרי איכות הסביבה וולוו XC40 ריצ'ארג' המהווה את דגם הפלאג-אין הקטן ביותר של החברה השוודית עד כה שמתחרה בין היתר ביריבים כמו ב.מ.וו X1 פלאג-אין ובעתיד בלקסוס UX החשמלי.
דגם ה-V60 משלים את משפחת הסדאן (S60) עם מרכב 5 דלתות שימושי קלאסי (כי אין דבר כזה וולוו בלי לפחות מכונית סטיישן אחת בנבחרת), אבל גולת הכותרת במסגרת ההשקה היא דווקא גרסת הקרוס-קאנטרי שמחברת את עולמות המשפחה והתיור. זו פותחה לענות על סגנון חיים אקטיבי של נהגים בעלי אופי קצת יותר הרפתקני שזקוקים להנעה כפולה ומיגון מפני נסיעות באזורים לא סלולים. היא משודרגת במרווח גחון מוגדל של 7.5 סנטימטרים ביחס לאחיותיה עם 21 ס"מ מעל הקרקע ובקרת נהיגה לשטח עם מספר מצבי משיכה ואחיזה.
בחרטום שלה מנוע 2.0 ל' טורבו 4 צילינדרים בהספק מרבי של 250 כ"ס ב-5,400 סל"ד ו-35.7 קג"מ הזמינים מטווח של 1,800 סל"ד. המנוע מחובר אל תיבת הילוכים אוטומטית שמונה מהירויות המאיצה בכל הגלגלים ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות ועד מהירות מוגבלת אלקטרונית של 180 קמ"ש (כמו כל דגמי 2021 של היצרן). צריכת הדלק הממוצעת בעיר היא כ-12 ק"מ ועד 17 ק"מ לליטר בנסיעות בינעירוניות.
כמו ב-S60 תמצאו ב-V60 שלל אביזרים ומערכות בטיחות חכמות, אבל היתרון הקבוע של רכבי הקרוס-קאנטרי הוא בקיבולת תא המטען ואמצעי הנשיאה עם חלל אחסון של 529 ל' ופתיחה קלה יותר ונגישות משופרת לכל מה שתרצו לסחוב אתכם. לרכב גם יכולת גרירה של עד 750 קילוגרמים בלי בלמים ועד 1800 קילוגרמים עם בלמים. מבחינת אבזור, מגיעות שתי המכוניות עם לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ', מערכת מדיה ראשית 9 אינץ', כניסה והנעה ללא מפתח, מערכת שמע של הרמן קרדון, בקרת אקלים אלקטרונית דו-אזורית, חיישני חניה היקפיים, חיישני גשם ותאורה, מצלמת נסיעה לאחור, מערכת ניטור איכות אוויר, תקרה פנורמית, פתיחה ונעילה חשמלית לדלת תא המטען, מושבי עור חשמליים עם פונקציית חימום מלפנים ועוד.
המחירים לוולוו V60:
קרוס קאנטרי - 273,266 שקלים.
V60 בגרסת T8 פלאג-אין עם 390 כ"ס - 293,266 שקלים. (0-100 קמ"ש ב-4.9 שניות).
דגם ה-XC40 שנמכר בישראל כבר קרוב לשנתיים מוצע כעת גם בגרסת בנזין T5 נטענת מהחשמל שנקראת RECHARGE. המערכת שלו מבוססת על מנוע 1.5 ל' בנזין, סוללת 10.3ק' ומנוע חשמלי המפיקים יחדיו 262 כ"ס ו-43.3 קג"מ בחיבור אל תיבת 7 מהירויות אוטומטית על בסיס הנעה קדמית בלבד. הוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.3 שניות ועד 180 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית. טווח הנסיעה של הסוללה אמור להספיק ל-50 קילומטרים בין טעינות עם חיבור לעמדות חיצוניות או לקופסא ביתית שם הטעינה אורכת 6 שעות.
מאיר ישווקו אותו עם 4 חבילות: R-דייזין, 'אינסקריפשן', R-דיזיין אקספרשיון וחבילת 'אינסקירפשן אקספרשיון' הבסיסית ביותר. כולם מגיעים עם מוניטור גדול בקונסול ובלוח המחוונים, מערכת שמע של הרמן קרדון, גג פנורמי, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, טעינה אלחוטית למכשירים ניידים, חיישנים היקפיים ועוד. ההבדלים ביניהם נעוצים בעיקר בהיבטים אסתטיים (חבילות גימור מפוארות ותוספות כגון דיפונים ומושבים), אך כולם מגיעים עם ארסנל מלא של מערכות בטיחות חכמות להגנה מקסימלית.
המחירים לוולוו XC40 ריצ'ראג' בישראל יחלו ב-264 אלף שקלים ועד 280 אלף שקלים.