קיה סטוניק מתחדש

הרענון של קיה סטוניק גבולי מבחוץ ומתמקד בחסכון בדלק ושיפור ממשקים

ניר בן טובים

תגיות: קיה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

אם אתם מתקשים להבחין בין מה שהיה למה שיש כרגע, אתם לא לבד. מתיחת הפנים של קיה סטוניק בגרסת 2021 אינה מוגדרת "אמצע החיים" אלא "שדרוג מוצר", אבל במונח הביניים הזה יש בכל זאת צרור שינויים מקו ההתחלה שלו לפני שלוש שנים. הג'יפון הקומפקטי מאמץ שדרוגים קוסמטיים סמליים שכרוכים בהחלפה של הפגושים, חידודים של פנסי התאורה, חתימת LED עדכנית ושני גוונים נוספים מבחוץ על בסיס תמה כחולה ואפורה עם ניגודים בתקרה.

המנה העיקרית שמורה למה שמתחולל מתחת למכסה המנוע ומסביב. יחידות 1.0 ל' טורבו שלושה צילינדרים בהספק של 100 ו-120 כ"ס מרכיבים את הנבחרת הצנועה של הסטוניק, אבל הפעם הוא מקבל תמיכה ממערכת מיקרו-היברידית עם מצבר 48 וולט ו-מתנע גנרטור (נראה שזו האופציה העדיפה בימינו ולא משנה באיזה צד של המפה). אין לה פה השפעה קיצונית מלבד אגירת אנרגיה מבלימה וניתובה לצרכי חסכון בדלק וביצועים נמרצים יותר בתחום נמוך, מה שאמור לסייע לקיה להיפטר סופית ממנועי הדיזל הוותיקים.

השדרוג השני של הסטוניק טמון בתיבת ההילוכים הידנית. במקום חיבור מכאני בין המצמד לצילינדר ורכיבים אלקטרוניים, קיה סטוניק עובר לטכנולוגיית by wire עם אקטואטורים וחיבור למתנע. הטכנולוגיה מאפשרת ניתוק של המנוע במהירות שיוט של עד 125 קמ"ש ללא שילוב להילוך סרק, וזאת בכדי לצמצם בכמה אחוזים את צריכת הדלק (בקיה מעריכים את שיעור החסכון ב-3%). תיבת ההילוכים הדו-מצמדית 7 מהירויות ממשיכה ללא שינויים.

בפנים שדרוגים קלים במערכת המדיה שמוגדלת ל-8 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי חדש בגודל 4.2 אינץ', שניהם ברזולוציות משופרות מלפני כן עם תמיכה משופרת באפל ואנדרויד עם חיבור סימולטני של שני מכשירים במקביל. בנוסף לכך קיה ממשיכים לתגבר גם את הדגמים הפשוטים בהגנה אקטיבית על הנוסעים, ובסטוניק מערכות רבות כמו בקרת בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה והתרעה מפני הרדמות. המחירים של סטוניק באירופה יחלו ב-21 אלף יורו. לישראל יגיע במהלך השנה הבאה, כך מסרה ל'עולם הרכב' היבואנית טלקאר.