דיווח שפורסם לאחרונה בעיתון האיטלקי 'המסר' (ill messaggero) מגולל סיפור מרתק מאחורי פיאט 128 שאותרה בחוות תרנגולות באזור סאלטה לא הרחק מבואנוס אייריס. עד שנת 2002, כך מתברר, איש לא הביע עניין בערימת החלודה האיטלקית שמבחינה מוטורית לא היה בה שום דבר יוצא מגדר הרגיל. אלא שבאותה השנה אספן מכוניות ומעריץ של קבוצת הכדורגל של 'בוקה' קיבל מכתב לפיו אותה פיאט 128 חבוטה נרשמה על שמו של "אדם ידוע מענף הכדורגל הבינלאומי": זו הייתה המכונית הראשונה בבעלותו של כוכב הכדורגל דייגו ארמנדו מראדונה. קצת לאחר מכן נהג האספן, מרטין ורונה שמו לחווה וקנה את המכונית בלי לחשוב פעמיים.
ורונה, כך לפי הדיווח הוא איש "נגוע" במחלה המוטורית והוא לא מפספס הזדמנויות לשים את ידיו על פיסות היסטוריות, גם אם אלה מחייבות טיסה אל הקצה השני של העולם; בבעלותו מכונית מירוץ קלאסית של אגדת הפורמולה חואן מנואל פנג'יו ובנו הצעיר בן ה-19, ניקולאס, משתתף במירוצי פורמולה 3 מזה שנים אחדות באנגליה והיה אלוף פורמולה רנו בשנת 2018. בקולקציה שלו תמצאו גם מנועים נדירים של אלפא רומיאו ופרארי ואפילו לימוזינה שהייתה בשירות ממשל חואן דומינגו פרון, מנשיאי ארגנטינה לשעבר.
"בזמנו, הייתי מוכן לנסוע לכל מקום כדי למצוא מכוניות נדירות. אז כשהגעתי לשם לא הייתי בטוח מה אני אגלה בתוך החווה הגדולה הזו. נכנסתי פנימה למתחם חקלאי וראיתי פיאט 128 שעל מכסה המנוע שלה ועל התקרה צועדות תרנגולות ומתחת לגלגלים ביצים שבורות, צואה וכל מיני ריקבונות גומי וחלקים. המצב שלה היה גרוע מאוד. ביקשתי לראות תעודות העברת בעלות ורשיונות, ואיתם ניגשתי למשרד הרישוי כדי לחטט במאגרי המידע. הכול היה נכון ב-100%; המכונית נרכשה על ידי מרדונה באמצעות הסוכן שלו, Jorge Cyterszpiler" (שהתאבד בשנת 2017).
על פי הרישומים במשרד הרישוי בארגנטינה, ה-128 נרכשה על ידי מרדונה בערב חג המולד של 1982, בערך בחלון שבו עבר לברצלונה מבוקה ג'וניורס תמורת סכום שיא (לזמנו) בגובה 7.3 מיליון דולר. הוא גם היה נשוי דאז בשנות ה-20 המוקדמות לחייו לאשתו הראשונה, קלאודיה וילאפנה, קצת לפני הבכורה שלו בגביע העולם 82'. לא ברור מדוע מרדונה בחר לרכוש פיאט פשוטה כל כך ועירומה, אבל חלק מייחסים זאת כמחווה לשורשים הצנועים שלו בארגנטינה אחרי שגדל בתנאי עוני מחפירים.
ורונה מוסיף שתהליך השיפוץ נמשך זמן קצר יחסית כי המכללים היו זמינים בכל מקום והעלות תמורתם מאוד נמוכה. "לא הייתה לנו בעיה לטפל בה. שחזרנו בה הכול, גם את לוחית הרישוי המקורית, תא הנוסעים והריפודים ואפילו לקחתי אותה לבית של דייגו בוילה דה-ווטו וגם לאצטדיון "בונבוניירה" בבואנוס אייריס כדי לתעד אותה בתמונות. לא נהגתי בה הרבה. מאז שרכשתי אותה היא צברה אולי 200 קילומטרים נוספים. זאת מכונית מאוד קרובה לליבי. מכרתי וקניתי הרבה מכוניות, אבל את זאת שמרתי. אני מאוד מעוניין, לאחר שנוכל לחזור לשגרת חיים נורמלית למסור אותה בחזרה לדייגו כהוקרה על תרומתו לעולם הספורט. היינו כבר בקשר עם נציגים שלו, אבל זה פשוט לא הזמן הנכון. נחכה שכל הסיפור הזה של הקורונה ידעך".