מכונת מלחמה: מרצדס מציגה את ה-GT האולטימטיבית

מרצדס מתניעים מחדש את Black series עם מהדורת AMG GT בעלת ביצועים דמיוניים. רק אחת תגיע לישראל

ניר בן טובים

תגיות: מרצדס

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

למרצדס היו כמה פרויקטים עוצרי נשימה בשנים האחרונות שהעלו את רף הביצועים, אבל ה-Black series היה אחד המושקעים שבהם, ואולי המוערך ביותר בקרב נהגי מירוצים בזכות הגנטיקה המשותפת עם מכוניות המסלול של סדרות התיור. מאז ה-SLS לא שמענו על ה-Black במסדרונות דיימלר, אבל הנה הוא חוזר לעולם המוטורי עם רגל כבדה על המצערת במסגרת השקת ה-AMG GT 'בלאק' שרק 160 יחידות שלה תיוצרנה ואחת מהן, בודדה ובמחיר של כ-3 מיליון שקל תעשה את דרכה לישראל.

במרצדס ממשיכים לגייס את כל הידע והניסיון ממכונית ה-GT3 ומבצעים המרה טכנולוגית לרכב קיצוני שניתן יהיה לעשות בו שימוש גם בכביש הציבורי. גולת הכותרת כאן היא מנוע ה-V8 של AMG בנפח 4.0 ל' טורבו כפול שזכה למקצה שדרוגים נרחב, אחד הבולטים שבהם הוא החלפת גל הארכובה הקונבציונלי בגל ארכובה שטוח מוטה בזווית שונה שמאפשר להם גם לשנות את סדר הצתת הצילינדרים, כך שתגובות המערכת תהיינה הרבה יותר החלטיות ללחיצות על דוושת ההאצה. 

זה, לצד התקנת מגדשי טורבו מוגדלים ומצנן ביניים יעיל יותר, מיפוי מחודש למחשב וחיזוקים נוספים בתושבות המנוע והשלדה, רכשו ל-AMG עליה לא סמלית בהספק לעומת דגם ה-GT PRO היוצא; התפוקה המרבית של המנוע עומדת כעת על 730 כ"ס ו-81 קג"מ, והתוצאה היא ביצועים ברמה שטרם נרשמה במשפחת AMG. את ההאצה ל-100 קמ"ש תסיים המכונית ב-3.2 שניות, ל-200 קמ"ש ב-9 שניות ועד מהירות מרבית של 325 קמ"ש. תיבת ה-7 מהירויות אוטומט כוילה מחדש כדי לספק לנהג תחושה נמרצת יותר וכן משתמשים מרצדס בסיבי פחמן בכמה נקודות תמיכה של התמסורת כדי להפחית ממשקלה. 

מרצדס לא ממש מנסים להחביא את סממני GT3: כנפיים, סינר, דפיוזר אחורי, חצאיות וספויילרים - אלו אינם רק לתצוגה. למכונית המיומנת של AMG יש כוח הצמדה של 400 קילו ב-250 קמ"ש, ואלו כבר ערכים ברורים של מכונית מסלול טהורה. כל המערך האירודינמי שלה מכוון להקפות סביב מסלולי מירוצים, כולל הכנף האחורית שמבצעת התאמות אדפטיביות בזווית של עד 20 מעלות ביחס למהירות, תנאי הכביש ולאחיזה. לרכב גם מערכת בולמים אדפטיבית עם מספר מצבים ועל הגומי הופקדה חברת 'מישלן' שייצרה עבור הדגם הזה סט בלעדי בתרכובת רכה או בתרכובת קשה.

אבל אם המראה החיצוני לא מסתיר שום דבר אז תא הנוסעים הוא שילוב של הכול ביחד. הקבינה המודרנית של מרצדס נוכחת כמעט במלואה, אבל היא מאופיינת בנוסח אחר; מאחורי זוג היושבים כלוב הגנה תקני ומסביב רצועות על רצועות של סיבי פחמן, נאפה, בדים מהודרים וקצת פלדה חשופה. את ידיות הדלתות החליפו ברצועות עור ואת המושבים הרגילים החליפו מושבי באקט עוטפים עם רתמת מירוץ עם 4 נקודות עיגון ולמקרה שריפה, מטף כיבוי. מיזוג רחמנא ליצלן) הותקן פה כדי למנוע טיגון ב-325 קמ"ש ואפילו מערכת מדיה 12 אינץ' ולוח מחוונים 10.2 אינץ' כדי שתדעו מה עובד סביבכם ומתי. 

למי זה?

סדרת ה-Black series היא פיתוח מתקדם יותר של AMG במטה הראשי שלהם באפטלברך, ובאופן קבוע הם מטפלים רק בדגמי 2 דלתות שזוכים לכיול דומה במנועים, התיבות, המתלים ובקרות האחיזה והמשיכה כדי להסב אותן למכוניות מושחזות. לפני ה-AMG GT וה-SLS טיפלו בסדרות C, ה-SLK, ה-SL ואפילו CLK, כולן מכונות הרד-קור לא רגילות עבור פריקים של נהיגת מסלול שמעוניינים בחבילת מירוץ קצת יותר אגרסיבית מהמקובל. ה-GT החדשה זמינה למעשה בשתי גרסאות, אחת "מתונה" וסלחנית יותר ואחת "טהורה" שמגיעה עם כל התוספות שצריך לתקיפת הנורדשלייפה. כך או כך, מרצדס תייצר רק 160 יחידות שלה, והמחיר באירופה יעמוד על כ-300 אלף יורו. מהיבואנית לישראל כלמוביל נמסר כי ישראל נבחרה להיות אחת המדינות הבודדות בעולם שתשווק יחידה אחת שלה בשנה הבאה, והמחיר המשוער הוא סביבות 3 מיליון שקלים.