מוביל נוסעים: פורד אקספלורר חדש בישראל

ה-SUV הגדול של פורד מצויד במנוע טורבו עוצמתי, מערכות בטיחות רבות, רמת אבזור נדיבה ותיבת 10 מהירויות אוטומטית

ניר בן טובים

תגיות: פורד

Getting your Trinity Audio player ready...
עכשיו באולמות (צילום: כפיר כשריאן)
עכשיו באולמות (צילום: כפיר כשריאן)
שנה גודל פונט א א א א

יבואנית רכבי פורד לישראל קבוצת דלק מוטורס ממשיכה לחדש את שורותיה. אחרי פוקוס ופוקוס אקטיב X מתחילה השבוע בשיווק ה-SUV המבוקש ביותר של החברה, פורד אקספלורר 2021. הקרוסאובר 7-מושבים של האמריקנים משודך אל פלטפורמה חדשה ומבשר על מקצה רחב של שדרוגים ביחס לקודמו, החל בעיצוב, האיכות, המנועים, תיבת ההילוכים וכלה ברמת האבזור המורחבת ומטעפת הבטיחות.

פורד תציין השנה 30 שנה להשקת אקספלורר, שכמו דומים לו שנולדו לפני וקצת אחרי שנות ה-90 נאלץ לקפח בחלוף הזמן את עכברי השטח לטובת המשפחה הגרעינית. זהו הדור השישי של האקספלורר שהוצג בינואר אשתקד והוא מבוסס על פלטפורמת CD6 חדשה אותה חולק עם לינקולן נוויגטור. מבחינת הגידול במידות, פיזית, הוא לא רק נראה מרשים הוא גם מעמיד על הכביש חתימת ברזלים רצינית; בסיס הגלגלים שלו צמח ב-16 ס"מ לקצת יותר מ-3 מ' והאורך ב-6 ס"מ ל-5 מ'. משקלו של הרכב קצת יותר מ-2 טון ומרווח הגחון כ-20.5 סנטימטרים. כושר הגרירה המרבי הוא 1.3 טון.

תא הנוסעים של האקספלורר מלקט טכנולוגיות מכל דגמי היצרן, כולל אדג', אבל מובדל ממנו בעיצוב הקונסולה ולוח המחוונים. המערכת הראשית מבוססת  My ford touch ובמקום צג שקוע הותקן צג מרחף בגודל 8 אינץ' ברזולציה מלוטשת. לאקספלורר רשימה ארוכה של תוספות והוא ישווק רק בחבילה אחת בשם LIMITED: מושב נהג ונוסע חשמליים עם עשרה כיוונים, מצלמת 360 מעלות עם חיישנים היקפיים, חישוקי 20 אינץ', כניסה והנעה ללא מפתח, מערכת הפעלה תומכת אפל ו-אנדרויד, מושבי עור, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה איזורים, מערכת שמע של באנג-אנד-אולפסון עם 12 רמקולים, וילונות נגללים בשורה השנייה, גג פנורמי, תאורת אווירה, שקעי USB-C ומשטח טעינה אלחוטי. 

האקספלורר מגיע עם כל מערכות הבטיחות החכמות של היצרן: התרעה מפני התנגשות עם זיהוי הולכי רגל ובלימת חירום, בקרת סטיה מנתיב, פיקוח על שטחים נסתרים במראות הצד, התרעה מפני הרדמות,  בקרת שיוט אדפטיבית עם תיקון היגוי והחזרה לנתיב, תאורה אדפטיבית ומערכת לחמיקה ממכשול.

סידור ההושבה שלו זמין בשתי קונפיגורציות: בשורה השנייה אפשר לבחור בין 2 מושבי קפטן מופרדים ומרווחים עבור דגם ה-6 מושבים, או לבחור בספסל מלא (מחובר) עם שלושה מושבים עבור רכב עם שבעה מקומות ישיבה מלאים. בשני המקרים, השורה השלישית ניתנת לקיפול חשמלי ונפח תא המטען עם כל השורות במקומן עומד על 516 ל' ועם קיפול השורה השלישית נפחו גדל ל-1,357 ל'. 

מנוע אחד לאקספלורר 2021 וזהו ה-2.3 ל' טורבו אקובוסט בהספק של 300 כ"ס, שיורש את מקומו של מנוע ה-V6 המסורתי. עקומת המומנט גבוהה ומצביעה על 42 קג"מ הזמינים החל מ-3,500 סל"ד בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית חדשה בת 10 מהירויות והנעה כפולה. הוא לא רק גמיש, יעיל וחסכוני מקודמו, הוא גם לא נחות ממנו ברמת הביצוע ואף חזק ממנו ב-10 כ"ס. את ההאצה ל-100 קמ"ש מסיים ב-7 שניות ומהירותו המרבית 211 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת על פי נתוני היצרן היא 8.4 קילומטרים בעיר ובסביבות 11 ק"מ במסלול נהיגה בינעירוני. מערכת ההנעה הכפולה של האקספלורר נעזרת בבורר שטח אלקטרוני עם מספר מצבי כיול בנוסף לבורר נהיגה אקטיבי עם 4 מצבים.  

המחיר של האקספלורר החדש בישראל עומד על 355 אלף שקלים. מסגרת האחריות היא 3 שנים או 100 אלף קילומטרים (המוקדם ביניהם). מערכת ההינע מקבלת אחריות מורחבת ל-60 חודשים או 100 אלף קילומטרים.