באותה שנה שבה הוכרזה מדינה ישראל התרחש אירוע מוטורי מכונן מעבר לים: פורד הציגה את ה-F-150 ומאז הוא התגלגל ב-14 דורות לכבישים והפך לרכב הנמכר ביותר בארה"ב והחשוב מסוגו. הטנדר שהוצג כרכב עבודה קשוח עשה משהו שפורד לא דמיינו: הוא כבש קהלים מגוונים בין אם אלה היו חקלאים בשדות תירס, משפחות גרעיניות או נשיאים בפנסיה ולא נראה שהוא מסגיר סימני האטה גם אחרי 70 שנה מאחוריו; רק בשנה היוצאת קרוב לשלהי הדור ה-13 נמסר ל-900 אלף לקוחות באמריקה. אחד מכל 16 כלי רכב בחניית בתים או מקומות עבודה בארה"ב, הוא תוצר של סדרת ה-F.
נוסחה מנצחת לא מקלקלים, ולכן מבחינת המראה החיצוני שלו, ה-F-150 נראה פחות או יותר כמו הדור שלפניו כדי שכולם יחזרו אליו בזרועות פתוחות ומינימום תלונות. השינויים הבולטים היחידים בהופעתו תלויים ב"קיר" של יחידות ה-LED החדשות ומסגרות הכרום המפותלות. ואולם, תהיינה כמעט תריסר אופציות לגריל בהתאם לסוג השימוש בו וכן עוד מספר קונפיגורציות של תא המטען, ספי הדלתות והגלגלים. המידות כמעט ולא השתנו וכך גם יכולת הנשיאה והגרירה שלו (החל ב-4 טון).
תא הנוסעים של ה-F-150 כולל את מערכת המדיה החדשה של פורד עם עדכונים מקוונים לתוכנה (מה שמייתר את הנסיעה ליצרן כדי לבצע שדרוגים לבקרת ההפעלה). במרכז הקונסולה צג 12 אינץ' מבוסס על פורד-סינק4' עם תאימות מלאה לאפל ו-אנדרויד. לוח המחוונים הדיגיטלי עודכן בתצוגה ברזלוציה משופרת וכן מצטרפות שלל בקרות בטיחות ומערכת אוטונומית למחצה (טרם הופעלה בשל הרגולציות). סידור ההושבה הוא ל-5 אנשים במבנה דאבל-קבינה מסורתי עם אופציה לזוג מושבים קדמיים מסתובבים ב-180 מעלות על הציר.
הטנדרים האמריקניים לא רועים בשדות זרים ולכן ה-F-150 ממשיך עם חמש יחידות בנזין קלאסיות, מנוע טורבו דיזל V6, ועוד תוספת של מנוע היברידי. פורד לא הפיצה נתונים מלאים לגבי אף אחד מהם, אבל המנוע הידידותי לסביבה יהיה כנראה החזק מכולם (אולי גם יותר מגרסת ה-V8). כאן מדובר בשידוך בין מנוע 3.5 ל' ששה צילינדרים לסוללת ליתיום ומנוע חשמלי שיפאשרו לנוע למרחק חשמלי קצר של 1-2 קילומטרים לכל היותר. טווח הנסיעה המקסימלי של המערכת עומד על 1,216 קילומטרים. תיבת 10 מהירויות תהיה ברירת המחדל בכל הגרסאות והנעה אחורית או כפולה אופציונלית. פורד תייצר את ה-F-150 במפעל המרכזי במישיגן (דירבורן) וכן במיזורי. היא יגיע לסוכניות לקראת הסתיו עם מחירים של כ-30 אלף דולר לדגמים הבסיסיים ביותר שלו ועד 75 אלף דולרים למאובזרים ביותר.
פורד בוחנת לאחרונה את כדאיותם של כמה מרכבי ה-SUV שלה, כולל אגב פורד אדג' שנמצא בסכנת גניזה לקראת שנת 2023. אבל אם יש רכב אחד שלא יתמוסס כנראה זהו ה-F-150 שאף עשוי לאמץ מערכת הנעה חשמלית או גרסת פלאג-אין (נטענת מהחשמל) בסוף שנת 2021 ולהכניס את הטנדר הוותיק לעולם החשמלי.
לישראל בכל אופן הוא לא צפוי להגיע בהתאם לשיקולי היבואן. כיום משווקת דלק מוטורס רק נציג אחד של הפיק-אפים ממשפחת ה-F, וזהו ה-F-250 שנמכר תמורת 264 אלף שקלים.