רעם מוזהב: ב.מ.וו סדרה 8 במהדורה מיוחדת ונוסטלגית

הבווארים משחררים את סדרה 8 בחבילת 'גולדן ת'אנדר' עם פסים מוזהבים וכוח אש רציני מהמפעל

ניר בן טובים

תגיות: ב מ וו

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

מישהו ב-BMW כנראה הרוויח זמן פנוי בבית בזמן הקורונה, כי אין לנו הסבר מלומד לחבילה הנוצצת שהבווארים גיבשו לסדרה 8 החדשה - 'גולדן ת'אנדר' (רעם מוזהב). עם כותר שמעלה לנו אסוציאציות לסדרת סרטי 007 ג'יימס בונד וקישוטים שנראים לקוחים מהקטלוגים של פונטיאק, לוטוס ו-GMC, ב.מ.וו רוצים לפנות לקהל יעד מאוד ספציפי עם הרבה כסף ולא פחות הערצה לשנות ה-70.

התמה המוזהבת אינה מוחצנת או מוגזמת ואיכשהו הולמת את הקווים של ספינת הדגל. היא זמינה עם ניגודים על בסיס שני גוונים חיצוניים מאיימים: שחור "קפוא" ושחור "ספיר". היא באה לידי ביטוי בכמה נקודות חיצוניות - פסים קלאסים (הומאז' לרכבי השרירים של שנות ה-70) בקו התחתון של המכונית, חישוקי 20 אינץ' מוזהבים ובתי מראות הצד שגם הן נצבעו בגוון היוקרתי.

בתא הנוסעים המוטיב חוזר על עצמו אבל בווליום פחות צעקני. במקום למרוח את כל הקבינה בזהב, ב.מ.וו משתמשים באזכורים קטנים כדי לבדל את הגרסה הזו מכל סדרה 8 מסורתית; גוף המושבים מקבל כיתובי 'גולדן ת'אנדר אדישן' בקצה העליון של תמיכת הראש, מבנה הקונסולה התחתון הולבש רצועה מוזהבת רחבה מתחת לידית ההילוכים ומתגי הפעלת מערכת המדיה, וכך גם הכיסוי האסתטי המרכזי. מערכת שמע משוכללת של 'באוורס-אנד ווילקינס' תדאג לבלוע את היושבים בתוך סרנדות עמוקות של בארי וויט.

 

מהדורת הגולדן ת'אנדר זמינה בכל שלוש הגרסאות של סדרה 8: קופה, קבריולה ו-גראן קופה, אבל למרבה הצער לא נוכל לבשר לכם על שדרוגים בעקומת הכוח (כאילו שהיא זקוקה לכך). גרסת ה-גראן קופה 850i מגיעה מצוידת היטב עם תחנת כוח בנפח 4.4 ל' טורבו שמונה צילינדרים המפיקה 530 כ"ס ו-75 קג"מ בחיבור אל תיבת שמונה מהירויות אוטומטית והנעה כפולה (X-דרייב). היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות ועד 250 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. 

ב.מ.וו תייצר את ה-8 ת'אנדר המוזהבת במכסה מוגבלת (אולי 200 יחידות) החל בספטמבר במפעל בדינגולפינג. מערכת ההפצה מוגבלת מאוד עבור הגרסה הזו ונמסר כי מכוניות לא תשלחנה לארה"ב למשל בצורה סדירה וגם לא לממלכת בריטניה. כמה עולה? ב.מ.וו סדרה 8 מתומחרת באירופה בין 100-125 אלף יורו, ותמורת החבילה יגבו BMW פרמיה נוספת בהיקף לא ברור.

הגרסה היקרה ביותר של סדרה 8 בישראל היא ה-850 קבריולה (מעל 1.3 מיליון שקלים) עם אותו מנוע V8. אם יש לכם אמצעים ואתם פריקים של שנות ה-70, אולי שווה לבדוק את המאגר לפני שהכול יאזל ולייבא אותה לארץ.

אפקט ה-XXX: מבחן דרכים ב-BMW סדרה 8 החדשה