טייסת קרב: שובה של פורד מוסטאנג מאך 1

המפלצת האמריקנית נושאת בחרטום מנוע V8 מבעבע ומגיעה עם חבילת ביצועים מושקעת

ניר בן טובים

תגיות: פורד

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

יש הרבה פרשנויות לפורד מוסטאנג, החל במהדורות ה-GT, בוליט הקלאסית והמודרנית, שלבי קוברה ועוד, אבל בפורד חיכו לנער את האבק מאחת הגרסאות המיתולוגיות לה שורשים ב-1969- מאך 1. כמעט 17 שנים חלפו מאז הדור האחרון של המהדורה השרירית (שרבים העדיפו לשכוח) וכעת מתניעים פורד מחדש את המפלצת עם ביצועים אטרקטיביים ומנוע שהולם את המסורת האמריקנית ואת מעריצי הפוני הדוהר.   

המאך 1 תמכר במכסה מוגבלת ועם אפיונים חיצוניים כמו פסי קישוט מסביב לספי הדלתות וקו רוחבי על מכסה המנוע, אבל אלו סימני זיהוי קוסמטיים בלבד שלא מסגירים את יכולותיה. את הנהגים יפגוש בכביש אגרוף פלדה רציני - פורד התקינו על בסיס יחידת ה-V8 הנוכחית בנפח 5.0 ל' שיפורים המעלים את הספקו מ-420 ל-480 כ"ס (כמו בדגם 'בוליט' הנחשק) ואליו חיברו תיבת הילוכים אוטומטית 10 מהירויות עם גז-ביניים אוטומטי לכיול מיטבי בין המנוע לתמסורת. ואולם, אם אתם מחשיבים עצמכם חולי הגה אמיתיים, תוכלו לבקש מפורד גם תיבת שש מהירויות ידנית קלאסית תרומת דגם ה-GT350.

דגמי ה-GT גם אחראים על חבילת 'הביצועים' שפורד 'פרפורמנס' השתילו בדגם המאך 1. כבר כאן הכניסו לשימוש קיט אירודינמי של דגם ה-GT500 עם תיעול אוויר יעיל לקירור הבלמים והמנוע עם שינויים בפגושים ובפתחי הצינון וכן הוסיפו מאחור דפיוזר אחורי, מערכת פליטה משופרת עם 4 יציאות, מערכת קירור לסרן בזנב, סינר תחתון ועוד כמה רכיבים שמסייעים לה תחת עומסים.  

ניק טרזס, מנהל פורד פרפורמנס, אומר שדגם המאך 1 הוא "רכב המסלול הטוב ביותר שיש במשפחת מוסטאנג". לדברי פורד, המאך 1 מתהדרת בכוח הצמדה גדול ב-22% מדגם ה-GT עם חבילת הביצועים הבסיסית, וב-50% יותר על חבילת הביצועים הבכירה. ביצועי מנוע טרם פורסמו, אבל בארה"ב מעריכים שהיא מאיצה ל-100 קמ"ש לפחות כמו גרסת הבוליט עליה מבוססת חלקית - 4.3 שניות בלבד, ואולי פחות מכך. 

ישנם דיווחים שפורד כנראה תגנוז את גרסת ה'בוליט' המפעימה לטובת מאך 1, אבל בפורד לא מגיבים כעת לשמועות. בכל אופן, אם תרצו לייבא את המאך 1, קחו בחשבון שהמחיר ההתחלתי שלה הוא 50 אלף דולר לפני  מיסים, מכס וכל ההיטלים הנלווים.