ליבואנית מותג פיג'ו לישראל דוד לובינסקי יש ג'יפון חדש ומסקרן בחניון התת קרקעי של המטה הלוגיסטי בשורק. זוהי איננה הפעם הראשונה שאנחנו נתקלים בבטן האדמה של ראשון לציון ברכב שנמצא בשלבי הכנה אבל הפעם זוהי בשורה חגיגית: זהו הדגם החשמלי הראשון של פיג'ו בישראל והקרוסאובר מסגמנט ה-B שהינו היחיד מסוגו בארץ בטכנולוגיה חשמלית 100% ברמות הגבוהות ביותר של הקטגוריה.
בזווית העין, לא רחוק ממקום החניה שלנו, בלט לו פיג'ו כחול שמאחוריו מוסתרים רשת טעינה וכבל. במבט מזדמן נדמה היה שזוהי הגרסה הרגילה של ה-2008 עם מנוע בערה שבמקרה הושארה ליד עמוד טעינה, אלא שבמבט שני וקרוב יותר גילינו סימנים שונים - זוהי הגרסה החשמלית של הג'יפון הקומפקטי. בשלב זה, המכונית אינה נמכרת בישראל אלא הגיעה ככל הנראה לצרכי ניסוי ותקינה לקראת עלייתה לכבישים בחודשים או בשבועות הקרובים (ובכל אופן לא מדובר בפרק זמן ממושך).
זה כמעט מנהג קבוע לפגוש בחניון המשותף של פיג'ו-סיטרואן-אופל-MG אוסף שגרירים שממתינים לפגוש את האספלט הישראלי - לפעמים בטקטיקות הסתרה מכוונות, ולעתים כלי הרכב גלויים לעיני כל על מנת לייצר שיח מחוץ לכתלי המשרד עד לבכורה הרשמית מול כלי התקשורת המקומיים, ובכך להכשיר את הקרקע ומערכת הפרסום (ובאופן ישיר גם את הלקוחות).
מבחן דרכים בפיג'ו 2008 החדש - מציב רף גבוה (מאוד) בקטגוריה
ה-2008 החשמלי שהוצג במקביל לדגם הקונבציונלי אינו שונה ממנו חזותית כמעט במאומה (ומכאן גם הקושי להבחין ביניהם ממרחק מטרים ספורים). הוא משתמש באותה מערכת חשמלית המשרתת את ה-208, והמשמעות היא שהסוללה מספיקה לטווח נסיעה מרבי של 310 קילומטרים בין טעינות. הכוח עומד על 134 כ"ס ואת ההאצה ל-100 קמ"ש מסיים ב-9.3 שניות. טעינה משקע ביתי אורכת 7.5 שעות ובתשתית חיצונית כחצי שעה.
בדוד לובינסקי מסרבים לנקוב בשלב זה בפרטים נוספים אודות המחירים או מועד שיווקו (אנחנו מהמרים על תוספת של 10 אלפים שקלים לפחות). באירופה מציעים את הרכב תמורת מחיר שנע בין 30 ל-32 אלף יורו (בכפוף לרמת הגימור). מסגרת האחריות על הסוללה היא שמונה שנים או 100 אלף מייל (160 אלף קילומטרים). כאמור, נחכה לפרסום הרשמי של היבואנית.