מרצדס הפיצה קדימון למכונית הדגל S קלאס 2021. ספינת הפאר המבוקשת, מובילת הקטגוריה, מבטיחה רבדים טכנולוגיים מושקעים לצד מנועים חכמים, מערכות בטיחות היקפיות ואינטילנגציה מלאכותית חסרת תקדים במכונית נוסעים פרטית. ה-S קלאס מיוצרת (בגלגול המודרני) מאז 1972 (ובכלל מ-1954) והיא תישא את הקוד הפנימי W223. הדור השישי, הנוכחי מיוצר משנת 2014 והוא זכה למספר מתיחות פנים טכנולוגיות וקוסמטיות למחצה והצליח להדוף את התחרות מצד ב.מ.וו סדרה 7 ו-אאודי A8, וכן את לקסוס LS.
מבחינה חיצונית ה-S קלאס לא תסטה מהקו השמרני, אך באזור הזנב תאמץ מוטיבים מ-CLS וקצת מ-E קלאס, חתימות LED מודרניות יותר וקומץ שינויים בפגושים. ואולם כפי שניתן להתרשם מהתמונה החזיתית, המבנה של השבכה, התאורה והפרופורציות כמעט לא השתנו. מתחת לפני השטח להבדיל, אומרים מרצדס כי ה-S קלאס תהיה "טור דה פורס" (או יצירה מוטורית נעלה) עם מערכות פנים מתוחכמות ובמיוחד הושקעו משאבים באינטליגנציה המלאכותית. "הפקדנו את המוחות המבריקים ביותר שלנו על האבולוציה שלה - זה רף חדש מבחינת הנגשה למערכות חשמל ותחכום".
מרצדס כיילה את המכונית על רצפת MRA2 המודולארית עם אפשרות להרכיב עליה מגוון של מנועים והתאמות למערכות הינע חשמליות-היברידיות עם טווחי נסיעה מרשימים. היא תנצל מערכות שפותחו עבור דגמי ה-EQS החשמליים באופן חלקי, ותשלב את המאפיינים הדינמיים המוכרים של הסדרה עם מתלי אוויר עדכניים וכן היגוי אחורי שישפר את יכולות התמרון במקומות צפופים. תא הנוסעים תועד על ידי גולשים ברחבי הרשת שתפסו את המכונית תחת הסוואה, וזה מפגין שינוי גדול בהנדסת האנוש ובהתקני הצגים.
מוקדם לדון בחטיבות כוח, אבל בניגוד לב.מ.וו שהכריזה כי תגנוז את יחידות ה-V12, בדיימלר מחויבים להתקין את תריסר הצילינדרים הנוהמים (כולל דגמי AMG) בקצה העליון עם הספקים של למעלה מ-600 כ"ס תרומת ה-6.0 ל' הבכיר. עוד במחסן מנועי 3.0 ל', 4.0 ל', 2.9 ל' טורבו דיזל ועוד קונפיגורציות כולל עם מתנע-גנרטור ומצבר 48 וולט לחסכון בדלק. מנועים היברידים בטכנולוגיית פלאג-אין יהיו זמינים כפי שהיו בדור השישי.
למרות השיבושים בתעשייה עקב נגיף הקורונה, מרצדס תחשוף את ה-S קלאס דור שבע במועד המקורי בספטמבר הקרוב ותעמוד גם בלוח הזמנים שנקבע לתחילת ייצורה. גרסת ה-EQS, מקבילתה החשמלית, תוצג במהלך שנת 2021.
עוד הרבה על מרצדס בעולם הרכב של ערוץ הספורט