דמוי קופה: רנו ארקנה יגיע לאירופה בשנה הבאה

דמוי הקופה הראשון של רנו יעשה את דרכו ליבשת המערבית ויחזק את סגמנט ה-SUV הצרפתי

ניר בן טובים

תגיות: רנו

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

רנו ארקנה שהוצג לפני שנתיים במוסקבה יופץ לראשונה גם לאירופה המערבית ב-2021, כך עולה כעת על פי דיווחים של כלי התקשורת ברוסיה. גרסה זו, המבוססת על מכללים של דאסטר נמכרת בהצלחה גדולה בשוק הרוסי, אך נמכרת במקביל גם בדרום קוריאה כחלק משיתוף הפעולה של רנו-סמסונג, וזאת עם הבדל אחד בולט: את מקומה של הפלטפורמה המבוגרת מאכלסת רצפה מודולארית (CM-F) המשרתת את קפצ'ר החדש. המשמעות היא, כי האפיקים לאירופה פתוחים בפניו ואולי יעשה את דרכו גם אלינו. 

ברנו מביעים הרבה בטחון בארקנה עם קרוב ל-85 אלף מכירות מאז השקתו. הארקנה הוא רכב דמוי קופה קלאסי עם קורות C אחוריות שפופות ומידות של קרוסאוברים בינוניים דוגמת יונדאי טוסון. הוא ארוך מהקפצ'ר ב-30 סנטימטרים אך כמקובל בגרסאות אלה נאלץ להקריב נדבך מסוים מהיבט השימושיות בגלל הכיפופים בתקרה.

העיצוב החיצוני ותא הנוסעים משורטטים בכל סימני ההיכר של רנו 2020, עם יחידות תאורה קדמיות מפוצלות ותא נוסעים שבמרכזו טאבלט מרשים לשליטה על כל מערכות הפנים. רנו תבצע את כל ההתאמות כדי לספק לו מערכות בטיחות מתקדמות בהתאם לתקנים האירופים, וכך גם מבחינת המנועים; בחרטום יופיעו יחידות ה-1.3 ל' טורבו בנזין בהספק של 130 כ"ס ומנועי טורבו דיזל בהספק של 120 כ"ס בחיבור אל תיבות אוטומטיות וידניות.  

גם גרסת הפלאג אין של רנו תהיה זמינה עבור ארקנה, אחרי שזו שהוצגה לפני כמה חודשים באירופה עבור הקפצ'ר. זו משתמשת במנוע בנזין, שני מנועים חשמליים, סוללה ומערכת טעינה מהחשמל. ההספק המרבי יהיה 160 כ"ס וטווח הנסיעה על הסוללה עד התרוקנות הוא כ-65 קילומטרים. 

מי צריך את זה?

רכבי דמוי קופה עממים אינם נפוצים במספרים או בדגמים מובחנים. קטגוריה זו נוסדה על ידי יצרני היוקרה: ב.מ.וו (X2, X4...) מרצדס עם ה-GLC ו-GLE, אאודי Q3 ספורטבק ועוד. רק בשנתיים האחרונות הקדישו יצרני רכב כמו מאזדה (CX-30) או קיה (אקסיד) מאמצים לבדוק את הפוטנציאל הגלום בקבוצה הזו ועד כה, נראה שהשווקים מגיבים היטב לנוכחותם. עבור רנו בכל אופן, לא מדובר בסיכון גדול - בניגוד ליריבים הקרובים אליהם המחזיקים בין 5-7 קרוסאוברים, רנו הסתפקה עד עתה בשלושה: קפצ'ר, קאדג'ר ו-קולאוס. 

הבעיה ברכבי דמוי קופה נעוצה במוגבלות המבנית שלהם מול החלופה המסורתית. עיקר השפעתם היא אופנתית ותפקידם הוא לתת ליצרן שני כלים אסטרטגיים: חיזוק "דריסת הרגל" בקבוצת ה-SUV והפגנת יצירתיות שיש בה ערך תדמיתי. מבחינה זו, רנו ישחילו את ארקנה מעל הקפצ'ר וקאדג'ר וקצת מתחת לקולאוס וביחד יעמידו רביעית ג'יפונים צבעונית עם ארקנה בחזית. המחירים של ארקנה יהיו גבוהים בשיעור של כ-10% לפחות מהקפצ'ר, ויעפילו לכוון ה-28 אלף יורו בצרפת.

איפה הכסף?

החברה הצרפתית נוקטת בחודש האחרון בשורה של קיצוצים בהיקף של למעלה מ-2 מיליארד יורו וזאת על רקע שמועות אודות גניזת המגאן, דיווחים של 'רויטרס' על פרידה מהמיני MPV סיניק והמיניוואן אספאס, וכן מכונית המנהלים טליסמן שעומדת אף היא להעלם. כל זאת כאמור, כחלק מריכוז המשאבים להמצאת עוד ועוד רכבי SUV. הארקנה הוא רק דוגמא נוספת למה שעתיד לבוא בהמשך על חשבון מכוניות קונבנציונליות. הסיכוי שנראה אותו בישראל אחרי השקתו באירופה גדל משמעותית. אך מוקדם לדעת מתי זה יקרה.

עוד הרבה על רנו בעולם הרכב של ערוץ הספורט