חיבתם של ספורטאי על עתירי כישרון וממון למכוניות יוקרה היא איננה תופעה חדשה. מפעם לפעם אנחנו מתבשרים על רכישה כזאת או אחרת של מכונית עתיקה ונדירה או מכונית על סופר יוקרתית ואקזוטית במחיר של מיליוני דולרים על ידי אחד הספורטאים העשירים בעולם כאשר האחרון שבהם היה כריסטיאנו רונלדו שהוסיף עוד בוגאטי אחת לאוסף הפרטי שלו. מעבר לעובדה שהטייקנים הספורטיביים הללו רוכשים מכוניות נדירות בגלל המעמד שמחייב אותם, יש כאלה שרואים ברכישה כסוג של השקעה שעשויה להניב רווח כספי גדול ברבות השנים גם כי מדובר במכונית נדירה וגם כי היא נרשמה על שמם בלי שהיא נסעה קילומטראז' גבוה. אבל האם זאת באמת "חובה" להתחדש במכונית קיצונית או אקזוטית מנקרת עיניים או שיש דרכים אחרות להיות חובב מכוניות ולהישאר צנוע? אם אתם שואלים את הטניסאי הטוב בהיסטוריה, רוג'ר פדרר שמתגורר בשוויץ, הרי שהתשובה היא ב', והוא בהחלט מציג מוסך עשיר בכסף ובמכוניות אבל הן לא בדיוק דומות לאלה שתמצאו במוסך של לאו מסי או קונור מק'גרגור.
חיבה לכוכב של מרצדס
יש שיטענו כי הטניסאי השוויצרי האגדי הוא לא הגדול בכל הזמנים וזה באמת נתון לוויכוח, אבל יש עניין אחד שאיננו מוטל בספק: פדרר הוא הטניסאי העשיר ביותר בכל הזמנים והכל בזכות הרווחים שלו במשחקי טניס. אישיותו של פדרר לא חמקה מעיניה של חברת המכוניות הגרמנית מרצדס והיא הזדרזה להציע לפדרר להיות שגריר רשמי שלה בזכות התכונות האישיות שלו במגרש ומחוצה לו. ההסכמה של פדרר לא הגיעה בחינם והספורטאי השוויצרי שעל פי מגזין פורבס מדורג במקום החמישי ברשימת הספורטאים המרוויחים ביותר, קיבל גישה למאגרים של מרצדס ושם הוא זיהה מיד את מכונית החלומות שלו: מרצדס AMG רודסטר עם מנוע V8 בהספק 571 כוחות סוס. לצידה הוא החליט להציב במוסך הפרטי את אחת המכוניות האגדיות של מרצדס, את ה-SLR המיתולוגית שרק 2,000 מכוניות מהדגם הזה יוצרו וחלקן אף עוצבו בהשראת נהגים וספורטאים גדולים בהיסטוריה.
פדרר בפרסומת למרצדס EQC:
המכונית הרגילה לנסיעות עבודה
פדרר הצנוע בחר לעצמו את המרצדס CLS 63 בתצורה הרגילה לנסיעות היומיומיות שלו אבל אם הוא צריך לצאת לטיול שטח, הוא עושה זאת עם המרצדס ML שלו שהוחלפה בדגם GLE ואילו את הנסיעות הספורטיביות יותר הוא עושה עם המרצדס CLS 450 הנעה כפולה קופה שאותה הוא קיבל במתנה אחרי שזכה בטורניר שטוטגארט ב-2018. כאשר הוא נשאל אחרי טורניר באזל בשנה שעברה האם הוא חושב על פרישה ועל הזמן החופשי שיהיה לו, ענה פדרר כי הוא רכש מיניבוס ישן משנות ה-60 והוא מתכוון לטייל איתו באירופה ולבקר בכל המקומות המיוחדים שהוא הגיע אליהם אבל לא זכה להישאר ולבקר בהם מעבר לשהות של המשחקים שלו. את הטיולים הללו הוא מתכנן לעשות עם אישתו מירקה וארבעת ילדיהם ולכן הוא בחר באופציה של מיניבוס משפחתי.
אין צורך להזיל דמעה ולרחם על הבחירה של פדרר במותג רכב אחד, חבריו לעולם הטניס שהפכו לפרזנטורים של מכוניות עשו זאת גם הם כמו למשל אנדי מארי עם יגואר, בוריס בקר עם
מרצדס וגם מריה שרפובה עם פורשה. ועדיין, להיות כוכב על בקנה מידה עולמי כה גדול ולהגביל את עצמך למותג אחד, טוב ככל שיהיה, יש בזה משהו מאוד מיוחד שמעיד על אישיותו של פדרר שבקלות יכול היה לקנות כמה מהמוסכים של טובי הספורטאים העשירים בעולם בקלות.