יום עצוב לחובבי הרכב: פורד שולחת את הפוקוס RS למוזיאון

המכונית הספורטיבית שנמצאת ברשימת החלומות של כל חובב נהיגה משלמת את מחיר הרגולציה החדשה

בועז קורפל
בועז קורפל

תגיות: פורד

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

צמרת הדגמים בקטגוריית האירופאיות הקומפקטיות החמות התכווצה עם פרסום ההודעה של פורד כי היא מפסיקה לייצר את הפורד פוקוס RS הספורטיבית. המכונית שנחשבת לאייקונית הייתה אחת מהנחשקות כמו הגולף GTi, הרנו מגאן RS, פיג'ו 308 GTi והסיאט לאון קופרה וחובבי רכב באירופה חישבו את הזמן לאחור להופעת הדור הבא של הפוקוס RS בטווח של השנתיים הבאות, אולם לאחר הדלפה וחשיפה של מגזין הרכב הבריטי "קאר מגזין" כי הנהלת פורד החליטה "לחתוך" את ה-RS, הגיעה גם ההודעה הרשמית של היצרן שמאשרת זאת. "כתוצאה מהחלטות האיחוד האירופאי לצמצום פליטת מזהמים ממכוניות בשנים הבאות ולאור העלות הגבוהה של פיתוח מכונית חדשה עם מערכת הנעה חשמלית או מתוגברת חשמל ובמיוחד בגלל התחזית למכירה של מספר קטן של מכוניות שלא תהיה כלכלית ביחס להשקעה, הוחלט לוותר על הדגם ולא לייצר את הדור הבא של הפוקוס RS" לשון ההודעה שפורסמה על ידי פורד ביום שלישי.
 
כאמור, תקנות הזיהום המחמירות באירופה (שישליכו ישירות על מכוניות שתגענה לישראל בשנים הבאות) הציבו יעד של 95 גרם פליטת מזהמים בממוצע לקילומטר של צי המכוניות של כל יצרן וכל חריגה ממנו תגרור קנסות גבוהים שיהפכו את הדגמים והמנועים לבלתי כדאיים כלכלית ולכן כל היצרנים, למעט יצרני רכבי אקזוטיקה ודגמי קצה, חותרים לשנות את הטכנולוגיה של מערכות ההנעה ולעבור למערכות היברידיות עם סוללות פלאג-אין או מכוניות חשמליות מלאות. בפורד החליטו ללכת קודם כל על מנועים מחושמלים בסיוע מערכות 48 וולט שאינן מוכרות בישראל כמערכות היברידיות בגלל עיוות של משרד התחבורה, ולכן לא ברור מתי נראה בישראל את כל הדגמים של פורד אירופה החל בפיאסטה ועד למונדאו המחושמלות ולצידן רכבי עבודה כמו הפורד טרנזיט החשמלית המלאה.
 
"אנחנו עדיין מחוייבים למכוניות ביצועים ונמשיך לייצר ולמכור א גרסאות ST של הפוקוס ושל הפיאסטה" נאמר בהודעה של פורד.

כל החדשות על מותג פורד בעולם הרכב של ערוץ הספורט