משפחה מהירה: פולקסוגון גולף GTI החדשה

הדור השמיני יוצא לדרך עם למעלה מ-240 כ"ס. בשורה לשוחרי הנהיגה - גיר ידני כברירת מחדל, עם אופציה לתיבה דו-מצמדית

ניר בן טובים

תגיות: פולקסווגן

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

מעריצי פולקסווגן גולף GTI חיכו לבשורה הזו הרבה זמן; הדור השמיני נחשף הלילה (רביעי) לקראת תערוכת הרכב בז'נבה והוא אוצר את כל מה שחובבי הנהיגה של השילוש המיתולוגי למדו להוקיר.  ה-הוט האץ' האייקונית שרוקדת בשכונה כבר למעלה מ-40 שנה מפגינה כמיטב המסורת קפיצת מדרגה בטכנולוגיות, בעוצמה, האבזור ואולי גם במחיר בסופו של דבר נוכח ממד ה"היוקרה" שהתווסף לדגם הזה בחלוף השנים האחרונות והגדילה במידותיו (מוצע ב-2020 רק במרכב חמש דלתות).

מבחינת עוצמה וכיול, עושה רושם שבפולקסווגן לא הגזימו בצורה מופרזת כפי שחלק מהדיווחים רמזו בחודשים האחרונים ומשאירים מקום לדגם קיצוני יותר (עם כ-300 כ"ס לפחות). מנוע ה-2.0 ל' טורבו של ה-GTI החדשה (4 בוכנות) מחלץ כעת הספק מרבי של 245 כ"ס ו-38 קג"מ בחיבור אל תיבת הילוכים ידנית שש מהירויות (כברירת המחדל) ואופציה לתיבה דו-מצמדית שבע מהירויות.  בפולקסווגן מוסיפים שהוא מגיע כעת עם חבילת ה'פרפורמנס' כסטנדרט, וכן שמערכת המתלים מבוססת מקפרסון מלפנים וזרוע רב חיבורית מאחור עם בקרת שיכוך אדפטיבית שמחוברת אלקטרונית גם לדפרנציאל מוגבל החלקה ומבצעת התאמות בשברירי שנייה כדי לחדד את יכולותיה הדינמיות. בחברה מבטיחים מכונית שמגיבה מהר יותר, בולמת נחוש יותר ובעלת היגוי פחות מעושה. לא פורסם מידע רשמי אודות האצות או ביצועים אחרים.   

 

חלל הפנים של ה-GTI החדשה רווי ברכיבים הספורטיביים הקבועים של שושלת ה-GTI אם כי ברוח מודרנית לחלוטין ועדכנית; מלבד צגים דיגטיליים ענקיים מקושרים לעולם המקוון (10.25 אינץ' רוחביים) והרבה מאוד צעצועים ומערכות בטיחות (כולל נהיגה חצי אוטונומית), תקבלו כאן את מושבי הספורט בדוגמת הטארטן המיתולוגיים, לוגואים מסביב ועל גלגל ההגה שיזכירו לכולם איפה הם יושבים, תאורת אווירה עם 30 שילובים, דוושות ספורטיביות, לוח מחוונים ייחודי ועוד ועוד.

 ה-GTI החדשה חולקת את הופעתה המובחנת עם 2 אחיות קרובות אבל שונות ממנה בגרעין. היא תשווק במקביל לגרסאות ה-GTD (טורבו דיזל עם 200 כ"ס וטווח נסיעה של 800 ק"מ על מכל מלא) וכן גרסה היברידית נטענת מהשקע שתהיה חסכונית וידידותית לסביבה (GTE). המהדורה האקולוגית תספק לנהגים טווח נסיעה חשמלי של כ-60 קילומטרים לכל היותר בין טעינות והספק מרבי של 150 כ"ס.

כל הדגמים יופיעו בתערוכת הרכב בז'נבה בשבוע הבא ולפי דיווחים בגרמניה המחירים ל-GTI יחלו בסביבות ה-30-32 אלף יורו. טרם התקבלה תגובת היבואנית 'צמפיון מוטורס' אודות מועד שיווקה בישראל.