צ'מפיון מוטורס פרסמה השבוע כי החלה לשווק בארץ את מרכב ה"דמוי-קופה" של אאודי Q3, ה-Q3 ספורטבק בגרסת 35tfsi. להבדיל מאאודי A3 שאמצה את התצורה הזו (סטיישן למחצה) לפני עשור וקצת כדי לספק למשתמשים מרחב נדיב יותר, בדגמי ה-SUV הקומפקטיים (גם בקרב ב.מ.וו ו-מרצדס) המצב הוא הפוך: חלל הפנים מקריב כמה סנטימטרים ניכרים (במיוחד בתקרה שמאבדת כאן לא פחות מ-שמונה סנטימטרים) לטובת הופעה מסוגננת יותר, כך שהתוצאה מעט יותר ספורטיבית וצעירה.
ה-Q3 ספורטבק שהוצג ביולי האחרון עתיד היה להיות ה-Q4, אבל ב-אאודי החליטו לשמר את הכותר הזה לטובת קרוסאובר חשמלי שאמור לצאת לדרך בחודשים הקרובים או בתחילת שנת 2021. מעצבי אאודי אומרים שהחיבור ל-Q3 משקף חשיבה מסוימת על נהגים שרוצים עיצוב מובחן אבל גם על בעלי משפחות שזקוקים לשטח מחיה גדול. זה אולי לא נשמע פרקטי במיוחד נוכח כל הקיצוצים בברזלים, אבל לא מדובר ברכב ננסי; בסיס הגלגלים הוא 2.68 מ', הרוחב קרוב ל-1.86 מ' ועם תא מטען שנותר על 530 ל' נפח האחסון מאחורי שורה שתיים לא מאכזב כל כך.
חלל הפנים, וכל סידור סביבת העבודה הם העתק מוחלט של ה-Q3 הרגיל עם מערכת MMI במרכז וחלוקה ל-2 חבילות אבזור מרכזיות; בציוד התקני תקבלו מסך ראשי 8.8 אינץ', לוח מחוונים וירטואלי 10.25 אינץ, בקרת אקלים דיגיטלית עם פתחי מיזוג מאחור, מושבי עור, מערכת שמע עם ששה רמקולים ובגרסאות בכירות יותר גם חיישני חניה היקפיים, מצלמת נסיעה לאחור, מפתח חכם ותוספת של מערכת פיקוח על שטחים נסתרים במראות הצד לסל בקרות ההגנה החכמות של הרכב.
בחרטום של ה-Q3 ספורטבק מנוע 1.5 ל' טורבו 4 צילינדרים משותף לכלל רכבי הקונצרן. התפוקה המרבית היא 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ הזמינים מטווח של 1,500 סל"ד. החיבור הוא לתיבת הילוכים דו-מצמדית שבע מהירויות עם הנעה קדמית והאצה ל-100 קמ"ש ב-9.3 שניות. צריכת הדלק הממוצעת היא בסביבות ה-17 ק"מ לליטר. באירופה קיימת גרסה נוספת עם 2.0 ל' טורבו ו-230 כ"ס, ובעתיד תחבור גם גרסה היברידית קלה עם מתנע-גנרטור וצריכת דלק מופחתת. דגם RS גם הוא כנראה נמצא על הפרק אבל מוקדם מאוד לדבר עליו בהקשר מקומי.
המחירים ל-אאודי Q3 יחלו ב-260 אלף שקלים לגרסת הבסיס. חבילת ה-S ליין יחד עם חבילת 'קומפורט' מגדילה את המחיר ל-285 אלף שקלים (לא כולל אגרת רישוי בגובה של 3,355 שקלים).
המתחרים הישירים של אאודי Q3 ספורטבק בסגמנט הזה הם ב.מ.וו X2, לקסוס UX וכן מרצדס GLA.