מכונית השנה באירופה: הפינאליסטיות

למרות הפיחות שחל בכוחה של התערוכה בג'נבה, מוסד בחירת מכונית השנה ממשיך כרגיל

בועז קורפל
בועז קורפל
Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א
לאחרונה פירסמנו כאן כי תערוכת המכוניות השנתית של ג'נבה מאבדת מכוחה בקצב מסחרר וכי 13 יצרנים חשובים הודיעו מבעוד מועד על אי השתתפותם בתערוכה הקרובה שתיפתח בתחילת חודש מרץ ואין ספק כי מדובר באחד הזעזועים המשמעותיים בתעשיית הרכב שהייתה רגילה במשך שנים רבות להופיע בתערוכה ואף לכוון את המועד של השקת או חשיפת הדגמים המשמעותיים ביותר שלה לתערוכה הזאת. אבל למרות בשורת האיוב הזאת למארגני התערוכה ולאורחיה (מחיר 16 יורו לכרטיס מבוגר) יש בכל זאת קרן אור חיובית אחת והיא בחירת מכונית השנה באירופה לשנת 2020.
 
כמדי שנה במשך 54 השנים האחרונות, מתמודדות המכוניות החדשות הטובות ביותר הנמכרות באירופה על התואר היוקרתי שאותו מעניקים 58 עיתונאי רכב שמנקדים את המכוניות המועמדות לפי פרמטרים שונים. 35 מכוניות מתמודדות בשלב הראשון על הכתר והתנאים להשתתפות יחסית פשוטים: המכונית צריכה להימכר באירופה החל מ-12 חודשים לפני הבחירה שלה, קרי מחודש מרץ 2019. תנאי נוסף הוא שיווקה בחמישה שווקים במדינות שונות באירופה והתנאי האחרון הוא מכירה של לפחות 5,000 מכוניות בשנה מהדגם הנבחר.
 
השלב הראשון של התחרות החל כבר בספטמבר 2019 בדנמרק, שם הוצגו 35 המתמודדות על התואר של מכונית השנה באירופה 2020 ומתוכן נשרו 28 מכוניות בשלב השני של הבחירה שנערך בצרפת אחרי מבחני נהיגה קפדניים במסלולים שונים ובתנאים שונים ואז תישארנה 7 מכוניות בלבד שמעפילות לשלב הסופי שייערך במעמד התערוכה בג'נבה והמכונית המנצחת תוכרז ב-2 במרץ. המועמדות הסופיות לתואר מכונית השנה 2020 הן: פורד פומה, פורשה טאייקן, פיג'ו 208, רנו קליאו, BMW X1, טויוטה קורולה ואחרונה חביבה היא טסלה מודל 3. 
פורד פומה
פורד פומה