מו במשחק מחשב אסטרטגי בו חומות ההגנה נופלות בזו אחר זו, כך מגיעות ההודעות של יצרניות הרכב בעולם אודות המעבר שלהן לטכנולוגיה חשמלית. לא מדובר רק ביצרניות מסורתיות מאירופה אלא גם בחברות רכב מחוץ ליבשת הישנה שיודעות כי הספינה החשמלית כבר הפליגה מזמן ואין דרך להחזיר אותה לאחור אל נמל הבית. היעד של הפחתת המזהמים ל-95 גרם לכל ק"מ הולך ומתקרב ובתוך פחות משנה לא תוכלנה יצרניות הרכב למכור מכוניות מזהמות מעבר לנתון הנ"ל בלי לחטוף קנס על כל גרם מעבר לנתון ועל כל מכונית שתצא משערי בית החרושת. שנת 2021 היא הסמן הימני החשוב הראשון ואחריו מסומנת שנת 2025 כשנת "יורו 7" ואילו בשנת 2030 כנראה שכבר לא תיוצרנה יותר מכוניות עם מנועי בעירה פנימית בבנזין או דיזל פרט לדגמים ומותגים בודדים ואז העולם יעלה ממש על דרך חדשה.
סובארו הודיעה ביום שלישי כי היא הולכת לעדכן את כל צי המכוניות העתידי שלה ובטווח הרחוק כל מכונית מבית
סובארו תהיה מחושמלת חלקית (היברידית) או מחושמלת באופן מלא. מדובר בתכנית ארוכת טווח במידה מסוימת אולם בתעשיית הרכב לא יכולים להביט לטווח של שנתיים או שלוש והיצרנים מסתכלים למרחק הרבה יותר רחוק ולכן ההודעה של
סובארו מדברת על 2035 כשנת השלמת המהלך כולו. היעד המשמעותי הראשון עבור היצרן היפני הקטן יגיע ב-2030, אז מאמינים בסובארו כי 40% מהמכירות שלהם תהיינה של דגמים חשמליים או מחושמלים חלקית ובחלוף 5 שנים נוספות, כל הצי וכל המכירות תהיינה על מכוניות חשמליות בלבד.
ההודעה של
סובארו מגיעה בתזמון הזה בזכות הסכמי שיתוף הפעולה עם טויוטה שתעמיד לרשות
סובארו גישה לטכנולוגיות היברידיות וחשמליות שנמצאות בטויוטה כבר שנים רבות. אם המהלך היה תלוי בסובארו עצמה, יתכן כי ההסבה לחשמל הייתה פוגעת קשות ביצרן היפני שמכוון את המוצרים שלו לשוק ביפן, ארה"ב, אוסטרליה ולבסוף לאירופה ולמזה"ת. שתי החברות עסוקות גם בפיתוח משותף של פלטפורמה חשמלית שעליה תיבנה מכונית חדשה ואולי אף כמה גרסאות של דגמי SUV. אלה שחוששים לגורל ה-BRZ יכולים להיות רגועים בשלב זה כי הדור הבא של המכונית יקדים את המהלכים הללו, אבל חובבי גרסת הראלי WRX יצטרכו לחפש אלילה חדשה כי לא נראה שהמכונית החזקה הזאת תמשיך להתקיים.