פורד נכנסת לעידן החשמל וחושפת את מוסטאג מאך E

גם פורד נכנסת לתחרות מול הקרוסאוברים החשמליים של טסלה, אאודי ויגואר ומגייסת לכך את השם של אחת מגרסאות המוסטנג האגדתיות.

אופיר דואק

תגיות: פורד

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א
כבר יותר מחמישה עשורים השם מוסטאנג מזוהה עם מכונית השרירים הקלאסית והאהובה של פורד שהפכה לאייקון מוטורי מיום הולדתה. השם "מוסטנג" הפך להיות שם הדגם החזק ביותר של פורד, כמעט מותג בפני עצמו, לכן מרשה לעצמה פורד לגייסו ולהדביק אותו לקרוסאובר החדש אותו חשפה הלילה. ולא מדובר בסתם קרוסאובר, אלא בקרוסאובר חשמלי שהוא גם המכונית החשמלית הסדרתית הראשונה של פורד.

לפורד החשמלית הראשונה אשר נושאת גם היא את סמל הסוס הדוהר קוראים מאך E, בקריצה שלא במקרה למוסטאג מאך 1 המיתולוגית - אחד מהדגמים החזקים והנחשקים של המוסטנג הקלאסית לדורותיה אשר הוצג בשנת 1968.בפורד לא הסתפקו בקריצה למוסטנג רק בשם, אלא שילבו כמה מהאלמנטים העיצובים שלה בקרוסאובר החדש. מבנה הפנסים הקדמיים דומה לזה של המוסטנג הנוכחית, ואילו הפנסים האחוריים במבנה  המסורתי של שלושה פסים אנכיים בכל צד המלווה את המוסטנג לדורותיה.

הצללית של מאך E מעוגלת עם גג משתפל בחדות בסגנון קופה, ודמיון לא מעט לפומה החדשה שהוצגה השנה. עם זאת מדובר במכונית גדולה בהרבה, אם כי קומפקטית במונחים אמריקאים, עם אורך של 472 ס"מ אך בסיס גלגלים מרשים של 297 ס"מ. עיצוב תא הנוסעים קורץ לחלוטין לזה של טסלה. עם מסך קטן המשמש כלוח מחוונים ומסך מגע אנכי בגודל 15.5 אינטש השולט על תפעול כל מערכות הרכב.

השם מוסטנג, ועל אחת כמה וכמה השם מאך, מחייב רמת ביצועים גבוהה ולפחות על פי הנתונים הראשונים שמפרסמת פורד למאך E בהחלט יהיה כיסוי. מאך E תוצע בגרסת הנעה אחורית עם מנוע חשמלי בהספק של 255 או 282 כ"ס. בנוסף תהיה קיימת גם גרסת הנעה כפולה עם מנוע חשמלי נוסף והספק כולל של 332 כ"ס. אם זה לא מספיק תציע פורד את מוסטנג מאך E בשנת הדגם 2021 (כלומר בקיץ הבא) בגרסאות GT ו- GT פרפורמנס עם מנועים בהספק משולב של 459 כ"ס, כאשר גרסה זו תאיץ ל-100 על פי פורד ב-4 שניות בלבד. אגב, למוסטנג מאך 1 בזמנה היו לכל יותר "רק" 325 כ"ס.

את מוסטנג מאך E ניתן יהיה לקבל עם סוללה סטנדרטית בקיבולת של 75.8 קילוואט האמורה ספק טווח של 480 ק"מ בגרסת ההנעה האחורית. בנוסף תוצע מאך E עם אופציה לסוללה מוגדלת בקיבולת של 98.8 קילוואט, האמורה לספק טווח נסיעה מוצהר של 592 ק"מ (370 מיל) על פי תקן WLTP בגרסת ההנעה האחורית. מן הסתם גרסאות ההנעה הכפולה וה-GT יציעו טווח מוצהר נמוך משמעותית, אך הוא עדין צפוי להיות באזור ה-   400 ק"מ. ומה לגבי הטעינה? בפורד מבטיחים שניתן להטעין בעמדת טעינה מהירה 10% מקיבולת הסוללה הגדולה ב-10 דקות, מה שיספיק לטווח של כ-90 ק"מ. טעינה למצב של 80% מקיבולת הסוללה תתאפשר ב-38 דקות נוספות.

חייבים להודות שזה קצת נשמע אירוני שהשם מוסטנג שמזוהה עם מכוניות זוללות דלק ושורפות צמיגים מודבק למכונית חשמלית. אבל הזמנים השתנו, ובמצבה הלא פשוט של פורד תרגיל ציני של יחסי ציבור כזה מתבקש כדי לתת דחיפה למכונית החשמלית שלה בשוק מתעורר ותחרותי. יש מי שיראו בכך חילול הקודש, אבל צריך להודות על האמת. בזמן שתעשיית הרכב עומדת בפני מפץ גדול, כנראה צריך להשלים שאם אנחנו רוצים להמשיך לראות מכונית שרירים כמו המוסטנג אז צריך להשלים עם מכוניות כמו מאך E.


פורד אמורה להתחיל לשווק את גרסאות הבסיס של המאך E בסוף 2020 כשמחיר הבסיס אמור להיות באזור ה-40 אלף דולר - ראש בראש מול טסלה מודל 3. מי שרוצה להבטיח לעצמו את הקרוסאובר השרירי יוכל להירשם באתר מיוחד ולשריין לעצמו מאך E תמורת מקדמה של 500 דולרים.

 

מדלק מוטורס יבואנית פורד לישראל נמסר כי המכונית צפויה להגיע לישראל לקראת סוף 2020 בסמוך למועד שיווקה בארצות הברית