חברת הרכב האיטלקית פרארי חשפה אמש (רביעי) לפנות ערב את ROMA החדשה, מכונית ספורט-קופה עם סידור הושבה של 2+2 שעתידה להתחרות בדגמים כמו מרצדס AMG GT. זוהי המכונית החמישית בארסנל הדגמים של פרארי כאשר כל העיניים של תעשיית הרכב יופנו בהמשך הדרך (גם) אל חשיפת הקרוסאובר הראשון בתולדותיו של המותג האיטלקי, פרוסאנג שיצא לדרך ב-2022. ואולם כבר השנה, חשפה פרארי מגוון דגמים כמו את 812, אף-90 סטרדלה ההיברידית, וכן את דגמי ה-F8 טריבוטו וגרסת הספיידר (פתוחה).
ה-ROMA ניצבת על משקל של 1.47 טון על רצפת פורטופינו, והיא מתהדרת בפרופורציות שממשיכות במידה מסוימת את עיצובי העבר של דגמי ה-2+2, בהם גם פרארי 612 סקליאטיי. מעצבי היצרן אומרים שהיא משקפת את החיים הנינוחים של רומא בשנות ה-50 וה-60 בשילוב אמנות מודרנית. אורכה 4.65 מ', בסיס הגלגלים 2.67 מ' ורוחבה 1.96 מ'. תא הנוסעים רווי אלמנטים חדישים ומערכות ניהוג חכמות אבל בפרארי לא מפיצים יותר מידע אודותיו ומסתפקים בכך שהוא מספק חוויה עדכנית המתכתבת עם כל הדגמים הנוכחיים של החברה. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי מלא, במרכז שדרת המערכות הדינמיות ומול הנוסע פאנל מלבני דיגיטלי דרכו ניתן לתפעל חלק מאפליקציות המדיה.
בניגוד לרוב דגמי פרארי המצויידים במנוע אחורי או מנוע אחורי-מרכזי, כאן מדובר במנוע מרכזי-קדמי, פיתוח על בסיס יחידת ה-V8 הקיימת. הנפח הוא 3.5 ל' בהספק של 612 כ"ס ב-7,500 סל"ד ו-77 קג"מ הזמינים מתחום של 3000 סל"ד. הכוח עובר לסרן האחורי דרך תיבת הילוכים דו-מצמדית שמונה מהירויות, המאיצה ב-ROMA ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות, ל-200 קמ"ש ב-9.3 שניות ועד 320 קמ"ש מרביים.
בפרארי לא מסתירים את העובדה שבכוונתם להמשיך ולשווק דגמים "רווחים" יותר ולא רק נדירים שנענים לקהל מצומצם. ה-ROMA נחשבת למכונית יחסית "ידידותית" של היצרן האיטלקי ויש להניח שגם מחירה לא ירקיע שחקים באירופה ביחס ליתר דגמי היצרן. על אף זאת, היבואנית בישראל אוטו איטליה מסרה ל'עולם הרכב' כי ל-ROMA נקבע תג מחיר רשמי של 1.75 מיליון שקלים והיא תגיע לארץ במהלך שנת 2020.