למשפחות האלפיון: החל שיווק מרצדס GLS בישראל

הדור השלישי הגיע לארץ עם רשימת אבזור עמוקה, טכנולוגיות בטיחותיות ושלוש שורות ממוזגות. המחיר צפונית ל-800 אלף שקלים

ניר בן טובים

תגיות: מרצדס

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

לפחות עד לפני שנה היה למרצדס יתרון מובהק על פני ב.מ.וו בקטגוריית ה-SUV עם שבעה מושבים, אבל נוכח הפצעתו של ה-X7 הבכיר, התחרות על כיסה של המשפחה המאוד עשירה נהפכת פתאום צמודה מתמיד. ובכל זאת, למרצדס יש עדיין נפח גדול יותר על הכביש בזכות הניסיון שצברה בסגמנט ועם הדור השלישי של מוביל המשפחות GLS שנחת השבוע באולמות כלמוביל, היא תמשיך להציע לנהג המשפחתי בעל הכיסים העמוקים את אותה הנוסחה השימושית בשילוב שכלולים וצעצועים.

הדור השלישי נחשף רשמית בתערוכת הרכב בניו יורק באמצע השנה, ומלבד התאמות למנועי בנזין ודיזל יש לו גם רצפה שהוכשרה למנועים היברדיים בטכנולוגיית ה-EQ של היצרן. ואולם לעת זו, ובהתחשב במיסוי העתידי על מנועי פלאג-אין בתחילת השנה הבאה שעשוי לטרפד ייבוא דגמים נטענים לישראל, אנחנו מקבלים רק את גרסאות הדיזל, ה-GLS350 וה-GLS400. לגרסת הבסיס מנוע 3.0 ל' טורבו בהספק מרבי של 286 כ"ס ו-61.2 קג"מ מ-1,200 סל"ד בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית תשע מהירויות. זמן ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 7.1 שניות וצריכת הדלק הממוצעת היא כ-11 ק"מ לליטר סולר. המנוע החזק ביניהם מפיק 330 כ"ס ו-71.4 קג"מ מ-1,500 סל"ד. לרכב תיבת הילוכים זהה וזמן ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש הוא 6.3 שניות. 

מערכת ההנעה הכפולה 4מאטיק נתמכת על מתלי אוויר אדפטיביים (Airmatic) עם שידוך לבקרת שטח אלקטרונית לה מספר מצבי ניהוג ועם שלושה מצבי הגבהה. במרצדס ביצעו שדרוגים הן באיכות הנסיעה על כבישי אספלט וכן מחוצה לו, כך שניתן לטייל איתו בבטחה באיזורים מגוונים מבלי לגרום נזק למכלולים. הוא גם יהיה שקט יותר מאי פעם בזכות ליטושים קטנים בבידוד הרעשים.

חלל הפנים גדול ומרווח יותר מהדור השני במידה לא מבוטלת. האורך של ה-GLS צמח ב-7.7 סנטימטרים ומגיע כעת ל-5.05 מ' ובסיס הגלגלים הוגדל ב-6 סנטימטרים ל-3.13 מ'. הוא גם רחב יותר ב-2.2 סנטימטרים ולדברי מרצדס ניתן להושיב בו בשורה השלישית אנשים שגובהם מגרד 1.94 מ'.

כל השורות ב-GLS ממוזגות היטב ועם שליטה חלקית על טמפרטורות (בהתאם לערכת האבזור). ברשימת התוספות שלו מקבלים את מערכת המדיה החדישה המבוססת על תוכנת MBUX הכוללת גם מציאות רבודה והפעלה קולית מתוחכמת. השלד המרכזי משתמש בשני צגים ברזולוציה גבוהה בגודל 12 אינץ' וכל הממשקים הנחוצים לטלפונים החכמים גם הם בנמצא כמובן. בציוד התקני מקבלים מושבי עור בכל השורות ובחלק הקדמי אלה גם מגיעים עם פונקציות עיסוי, חימום ו-איוורור. ברשימת האופציות ניתן להזמין עיסוי גם למושבים האחוריים וכן מוצעת לרכישה מערכת שמע משופרת של 'ברומסטר' עם 13 רמקולים בטכנולוגיית סאונד תלת ממדי. 

ל-GLS אין כמעט חורים בטיחותיים והוא מצויד בתשתית ה-PRE SAFE פלוס עם כל בקרות ההגנה החכמות שקיימות כיום ביצרן: בלימה אוטומטית, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, פיקוח על שטחים נסתרים במראות הצד, התרעות על תנועה צולבת מאחור ועוד. 

המחירים יחלו ב-811 אלף שקלים לדגם ה-GLS350 ועד 850 אלף שקלים לדגם ה-GLS450.