ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה יוצאת לדרך

ב.מ.וו מתגנבת לטריטוריה שעד כה הייתה נחלתה הבלעדית של מרצדס CLA עם פרשנות בווארית אטרקטיבית. אבל לא בטוח שמעריצי המותג יחיו עם זה בשקט

ניר בן טובים

תגיות: ב מ וו

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

בדומה לחברת מרצדס, ב.מ.וו מזרימה משאבים דרך צינורות חסכוניים יותר לכיסם של הנהגים הצעירים ואל הטלפונים החכמים שלהם. דרך אחת לעשות זאת היא לשווק מכונית קומפקטית נגישה כמו סדרה 1, ודרך נוספת להכות את מרצדס היא להכנס למגרש הפרטי שלהם ולכרסם ברווחיהן של מרצדס CLA ו-A קלאס סדאן עם פרשנות לרכב דמוי קופה עם מאפיינים קצת פחות מסורתיים - להלן ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה החדשה.

מסורתית, ב.מ.וו מייצרת מכוניות ספורט-סדאן בעלות הנעה אחורית כמעט בכל הסדרות וזהו אחד מסימני ההיכר של המותג, אבל בדגמי הכניסה - בין היתר בשל הוזלת עלויות הייצור, היא נעזרת ברצפת הנעה קדמית, דוגמת המיניוואן הקומפקטי 2 טורר השנוי במחלוקת. סדרה 2 גראן קופה החדשה גם היא למרבה הצער נפלה קורבן לשיטה הזו, אבל ב-BMW מהמרים שהעיצוב החיצוני יכול לכפר על הכיוון שאליו זורם הכוח המנועי.

עם מקום ל-5 נוסעים וכניסה דרך דלתות נטולות מסגרת, בסיס הגלגלים שלה זהה לסדרה 1 עם כ-2.68 מ' אבל היא רחבה קצת יותר, נמוכה ב-14 סנטימטרים וארוכה ממנה ב-20 סנטימטרים וגם מרווחת ב-3 סנטימטרים ביחס לדגם הקופה בין 2 השורות לטובת מרחב ברכיים משופר. יש לה גם תא מטען פרקטי עם כ-430 ל' נפח אחסון (לעומת 390 ל' בקופה). חלל הנוסעים הוא העתק זהה לחלוטין של אחותה הקומפקטית, כך שאפשר למצוא כאן את כל התכונות המודרניות עם מערכת ה-IDRIVE החדישה ביותר, מושבי ספורט למחצה, כניסה לרכב באמצעות הטלפון החכם, לוח מחוונים דיגיטלי, מערכות בטיחות רבות והמון אופציות בתשלום (גם זה חלק מהמסורת הבווארית לא?). 

נבחרת המנועים מתחילה במנוע בנזין 3 צילינדרים טורבו בהספק של 140 כ"ס ותיבת 7 מהירויות דו מצמדית, מעליו מנוע טורבו דיזל המחלץ 190 כ"ס, ובחוד החנית מנוע ה-4 צילינדרים טורבו הבכיר לו הספק מרבי של 306 כ"ס והנעה כפולה עם וויסות אחיזה בין הסרנים (X-דרייב) והאצה ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות עם תיבת שמונה מהירויות אוטומטית. 

ב.מ.וו תמחרה את ה-2 גראן קופה בקרבת מרצדס CLA עם עלות התחלתית של 32 אלף יורו בגרמניה - כלומר תוספת של כ-4,000 יורו על פני סדרה 1 החדשה. התחזיות ב-BMW מדברות על נתח מכירות גדול באירופה (כשליש), עוד כ-20% בארה"ב ו-15% בסין. הבכורה הרשמית של הדגם מתוכננת לתערוכת הרכב בלוס אנגל'ס שתפתח בקרוב. לישראל המכונית עתידה להגיע במהלך שנת 2020.