לפעמים נדמה לנו שיונדאי הזניקה בשנים האחרונות סדרה של מכוניות חשמליות, אבל אם תחטטו בין השורות של הדרום קוריאנים תגלו שתי מכוניות סדרתיות בלבד - יונדאי איוניק אלקטריק ו-קונה אלקטריק (הראשונה נמכרת בישראל כידוע). אז לאן ממשיכים? ובכן, לפי יונדאי העתיד החשמלי טמון בהקמת גשרים אל שורשיו של המותג, או אם לחדד את זה - עם מכונית שנולדה לפני 45 שנה ובהשראתה הם הצליחו לשרטט את נתיבי המהפכה הבאה.
אפשר להקיש מהתמונות הרשמיות שצולמו על ידי כתבי סוכנות הידיעות בגרמניה שהמכונית הזו באמת שונה מכל יונדאי שראינו עד כה, וזה ממש לא במקרה. רוב דגמי החברה אימצו בין 2010-2019 מראה עגלגל שנשבר רק על ידי פנסים מזוותים וגדולים, אבל בכל מה שכרוך סביב המצאת ה-45 קונספט שפותחה כאבולוציה של יונדאי פוני, הפנו המעצבים עורף לדור הנוכחי וביצעו סיבוב של 180 מעלות; דגם הראווה מתכתב בצורה די ברורה עם יצירות החברה בשנות ה-70 וה-80 והתוצאה היא הכלאה דיגיטלית בין מכונית הצ'בק מודרנית למשהו שהתנגש עם דלוריאן כנראה (וזה בפרוש לא במובן השלילי). על כוח, טווח או ביצועים, אין פרטים כרגע.
עוד יותר רחוק מהגרעין הקוריאני הוא תא הנוסעים, שאילולא הלוגואים של יונדאי היינו מהמרים שנוצר במעבדה סקנדיבית. לא תמצאו כאן צגים מרחפים או עיצוב קונבציונלי אלא סידור הושבה ל-4 אנשים על בסיס חצאי כורסאות רטרו עם ריפודים משנות ה-70 ומעטפת אורכית עשויה תרכובות עץ אמיתי. גם התיחום של הקונסולה הראשית והמבנה המלבני הם מחווה לעיצובי האתמול ונארזו חלקית בעץ מרשים. זהו חלל נוסעים מודולארי ואוורירי שניתן לסדרו בצורות שונות וגם לכוון את המושבים ליציאה או כניסה נוחה מהמכונית.
ביונדאי מוסיפים שהפלטפורמה - "סקייטבורד" הם מכנים אותה מותאמת למכוניות חשמליות, כלומר יכולה לשאת מגוון גדלים של סוללות ומנועים חשמליים. ייתכן שבין הערת השוליים הזו חבויה גם התשובה של יונדאי לרצפה המודולארית-חשמלית של פולקסווגן עליה דיווחנו עם בכורת ה-ID3. ליונדאי יש תכנית מאורגנת להשקת מכוניות חשמליות ב-5 השנים הקרובות ואם זה הכוון העיצובי אליו הם זורמים, אנחנו איתם.