אחרי פחיות שתייה ואביזרי סלולר, עכשיו גם מכונה לרכישת רכב

סוכנות "אוטו טריידר" הציבה כבר מכונה ראשונה בלונדון, ובקרוב בערים אחרות בממלכה הבריטית

בועז קורפל
בועז קורפל
Getting your Trinity Audio player ready...
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)
שנה גודל פונט א א א א

ברגע הראשון זה נשמע כמו מתיחה לא ממש מוצלחת אבל המציאות מוכיחה כי מדובר בדבר אמיתי. חברת מכירת המכוניות הבריטית הגדולה "אוטו טריידר" שסניפיה פרושים לאורכה ולרוחבה של בריטניה, ערכה סקר אודות חוויית הרכישה בין הלקוחות שמגיעים לאולמות ולמגרשי המכירה שלה. אחד הנתונים המעניינים שעלו מהסקר הוא ש-90% מהלקוחות היו מעוניינים לבצע את הרכישה בצורה יותר אינטימית ולהימנע עד כמה שאפשר מכל נושא עלויות נוספות ועמלות רכישה. לשם כך העלו אנשי "אוטו טריידר" רעיון פורץ דרך שמאפשר ללקוחות לרכוש את המכוניות שלהם לבד באמצעות מכונה בתהליך פרטני שמבוצע בשלבים ומבלי לפגוש נציג מכירות בכלל.

 

המכונה הראשונה הוצבה בשוק Spitalfields Market שממוקם במזרח העיר והמכונה פועלת בשיטה דומה לפעולה של מכונה לממכר משקאות, סיגריות או אקססוריז לטלפונים סלולאריים. על פי הפרסום של "אוטו טריידר", המכונית הראשונה שתימכר במכונה היא רנו זואי החשמלית והתהליך עשוי להיות פשוט: הלקוח צריך למלא את כל הפרטים על המסך, שלב אחרי שלב וגם לבחור את שיטת התשלום האפשרית והנוחה לו.

 

עם השלמת כל התהליך, הוא יצטרך עדיין להגיע הביתה באוטובוס קומותיים המוכר ולהמתין ולספור את הימים או השעות עד שהמכונית האהובה שאותה הוא רכש, תגיע לפתח דלת ביתו. 

 

שיטה זו יש לציין איננה בלעדית ל'אוטו-טריידר'. בארה"ב חנכו בשנים האחרונות מערכת מכירת מכוניות באמצעות בקרה משוכללת פרי פיתוח חברת 'Caravana'. לקוחות החברה מזמינים את המכונית און-ליין באתר החברה, מקבלים שובר מיוחד ומגיעים לאסוף את המכונית ממגרש בו מוצב "מגדל" מכוניות שהוזמנו מראש. כמו ב'אוטו-טריידר', חזון המתכננים הוא להציע לנהגים חווית רכישה קלילה, מונגשת ומהירה. האם בעתיד ניפרד מאולמות המכירה המסורתיים?