ירידה של 4% במכירת מכוניות חדשות בישראל

חלק מהמותגים מדווחים על ירידה חדה במסירות בהם פולקסווגן, סובארו ו-ניסאן. יונדאי ממשיכה להוביל את שוק הרכב הישראלי גם בחודש יולי, בעוד מותגי היוקרה הגרמניים לא מצליחים להתאושש

ניר בן טובים

תגיות: עולם הרכב

Getting your Trinity Audio player ready...
(כפיר כשריאן)
(כפיר כשריאן)
שנה גודל פונט א א א א

מתחילת השנה נמסרו בישראל קצת יותר מ-181 אלף כלי רכב, ירידה של 4% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה היוצאת, כך דיווח אמש (ראשון) איגוד יבואני הרכב בישראל. חודש יולי הוסיף כ-25 אלף כלי רכב נוספים לכבישים, לעומת כ-23 אלף כלי רכב חדשים ביולי הקודם. מגמת ההתכווצות נמשכת זה מספר חודשים רצופים ונראה שגם בפתחו של הרבעון האחרון של השנה לא יחולו שינויים דרמטיים.

יונדאי מובילה את טבלת טבלת המסירות עם גידול של 3%, אולם בין שלוש המובילות זו חברת טויוטה שבתמיכתו של ה-ראב4 החדש מזנקת בכמעט 30%. במקום אחד אחריה חברת קיה שמדווחת על ירידה של 6% אולם בטלקאר יכולים לנשום לרווחה נוכח העובדה שהם מדורגים במקום הראשון בישראל במכירות רכבי SUV עם למעלה מ-11 אלף כלים חדשים. במקום הרביעי סקודה, מותג הרכב האירופי הנמכר ביותר בישראל עם קיטון של 6% (80% מנפח המכירות הוא מסגמנט הג'יפונים). מיצובישי מדורגת חמישית עם גידול של 18%, והיא מאכלסת את המקום השני בישראל במכירת דגמי SUV עם למעלה מ-9,400 יחידות מתחילת השנה.

בהמשך הטבלה החלשות בקרב סוזוקי, מאזדה, ניסאן, רנו ו-סיאט. פיג'ו קצת אחריהם עם גידול של 5% אולם מיד אחרי המותג הצרפתי ירידות נוספות, הבולטת שבהן היא של פיאט עם 48% וכן חברת פולקסווגן – 32%, סובארו 22% ו-דאצ'יה עם ירידה של 25%. גם פורד צוללת בשיעור של 34%. 

עליות חדות נרשמו במותגי MG עם גידול של 209% וחברת קרייזלר עם צמיחה של 4000% בעקבות התחלת שיווקו של קרייזלר פסיפיקה. אלפא רומיאו מצליחה להתאושש קצת עם עליה של 9%.

בקרב מותגי היוקרה אין חדש תחת השמש, אך ניכר כי שיעור הירידה החריף בקרב הגרמניות הדומיננטיות: אאודי ראשונה בפלח הפרמיום, אולם זו מדווחת על ירידה של 15%. אחריה מרצדס ו-ב.מ.וו עם קיטון של 19% כל אחת. בדרג הביניים של הקטגוריה לקסוס ו-וולוו ממשיכות להתחזק; מותג היוקרה היפני של טויוטה גדל ב-13% ו-וולוו ב-9%. עליה חדה נרשמה גם במותג jeep  עם 44% ובלנד רובר מדווחים על זינוק של 50% במכירות רכב חדש. גם מותג DS ממשיך לגדול ומדווח על צמיחה של 60%.

קרוב יותר לתחתית, יגואר עם ירידה של 14%, פורשה קטנה ב-47% מתחילת השנה, קאדילק ירדה ב-38% מזראטי ב-36%, אינפיניטי בכמעט 50%, אבארט ב-26%. אסטון מרטין מסרה מתחילת השנה ששה כלי רכב (גידול של 20%) וחברת פרארי שבעה כלי רכב (עליה של 17%). 

מפילוח הנתונים עולה, כי מתחילת שנת 2019 נמסרו בישראל קרוב ל-72 אלף קרוסאוברים -  ירידה של 7% ביחס לשנת 2018. פלח המסחריות מונה 6,900 מסירות (ירידה של 8%) ובין ינואר-יולי נמסרו בארץ בסביבות 3,000 טנדרים – ירידה של 7%.