אאודי מציגה אי-טרון חשמלי בגרסה נגישה יותר

דגם מוזל של ה-אי טרון החשמלי ימכר עם טווח נסיעה מוקטן ל-300 קילומטרים

ניר בן טובים

תגיות: אאודי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

אאודי מנסה להרגיל את חוג לקוחותיה לקנות רכב חשמלי שיחדיר בהם מידה מסוימת של בטחון שהוא כאן כדי להשאר. אסטרטגיה טובה לבצע את המעבר מדגם קונבציונלי לרכב שנטען מהחשמל הוא להציע להם אותו באריזה אטרקטיבית - קרוסאובר. זו גם הסיבה שהמכונית החשמלית הראשונה של המותג הגרמני אינה במרכב סדאן או לימוזינת פאר אלא רכב כביש-שטח בשם אי-טרון, אותו פגשנו לאחרונה בהשקתו הרשמית בישראל.

האי-טרון משדר לנהגים תחושה של רכב אאודי לכל דבר, מצויד כהלכה, מפואר ומוצק זולת התאוצה החרישית נוכח העדר מנוע בערה. אבל הבעיה היא, שהוא קצת יותר מדי יקר בשביל לגרוף ממנו הרבה כסף. אז מה עושים? ממציאים גרסה "מוזלת". זו נקראת אאודי 50  קאווטרו אי-טרון (55 היא הגרסה הבכירה כרגע) והיא מגיעה לכבישים עם הנעה כפולה, מערכת הנעה חשמלית מוחלשת מעט ובעלת טווח נסיעה מקוצר.

הנתונים הרשמיים של אאודי אומרים טווח מרבי של 300 קילומטרים בין טעינות ותפוקה מרבית של 305 כ"ס ו-55 קג"מ מאפס סל"ד, כלומר קיצוץ של 100 קילומטרים ו-108 כ"ס (פחות או יותר) בהשוואה לאי-טרון המקורי. גם ברמת הביצוע חלו פשרות מתוקף הנסיבות עם האצה ל-100 קמ"ש ב-7 שניות (5.7 ש') והמהירות המרבית הופחתה ל-180 קמ"ש במקום 200 קמ"ש. ל-50 קוואטרו סוללה קצת יותר קלה שאמורה לחדד את תנועת השלדה על הכביש, אבל זה אינו בא על חשבון פרמטר צרכני חשוב, שכן משך הטעינה זהה – לכל היותר 30 דקות בתשתית חיצונית.

רשימת האבזור כמעט זהה ל-55 עם שימוש במצלמות צד במקום מראות, מערכות בטיחות אדפטיביות,  זוג צגים דיגיטליים גדולים בשלד הקונסולה ומול הנהג, ובחלקים מסוימים בעולם אאודי תצייד את המכונית במערכת טעינה שמותאמת לאגירת אנרגיה בסוללה מלוחות סולאריים המותקנים על גגות הבתים.

כיום משווק אי-טרון בישראל במחיר של 393 אלף שקלים. באירופה מעריכים שהפערים במחיר לא יהיו גבוהים באופן חריג, מה שאומר שגם בארץ הוא יהנה מעלות מופחתת בשיעור של כמה עשרות אלפי שקלים. הרכב צפוי לעלות לכבישים במהלך שנת 2020.