מנהלים גדולה: החל שיווק ניסאן מקסימה החדשה

קרסו מוטורס מרעננת את היצע הדגמים עם ניסאן מקסימה החדשה לה 300 כ"ס ומחיר התחלתי של 235 אלף שקלים

ניר בן טובים

תגיות: ניסאן

Getting your Trinity Audio player ready...
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)
שנה גודל פונט א א א א

קצת אחרי שהציגה בישראל את ניסאן אלטימה, משיקה בישראל היבואנית קרסו מוטורס את ה-מקסימה 2019, לאחר שזו זכתה למקצה עדכונים בסתיו של השנה הקודמת והוצגה במסגרת תערוכת הרכב בלוס אנגל'ס. המקסימה מדורגת בהררכיה של ניסאן מעל האלטימה ומציעה רשימת נכסים קצת יותר מכובדת על רצפה רחבה ועיצוב ספורטיבי שבאינטגרציה הזו מנסים לקרוץ לתושבות קבוצת המיד-סייז, כמו למשל טויוטה אוואלון, שברולט אימפלה וכדומה ובארה"ב היא אף מכוונת מלמטה אל לקסוס ES.

בדיוק כמו האלטימה זוכה המקסימה 2019 לשדרוגים עיצוביים שמותחים את החרטום כלפי הקרקע ומחדדים את בתי התאורה. בהשוואה לקודמה היא נראית קרבית יותר ובעלת קווים כוחניים באזור קשתות הגלגלים וקו המותניים בהתאם לנוסח ה-V מושן של היצרן. מבחינת המידות לעומת זאת אין הבדלים כלשהם בינה לבין הדגם שלפני הרענון כך שהיא נותרה אחת המכוניות המרווחות בקבוצתה; האורך של הדור השמיני במשפחה זו נשמר על 4.89 מ' ובסיס הגלגלים הוא 2.77 מ'.  נפח תא המטען הוא 405 ל'.

בתא הנוסעים בוצע גם כן עדכון רוחבי בכל משפחת אלטימה-מקסימה על בסיס סגנון ה-"הכנף המרחפת" שלמעשה ממשיכה אל שנת הדגם הבאה ואחריה. עם זאת, ניסאן ביצעו מקבץ עדכונים באיכות המרקמים והחיפויים כדי להעניק ליושבים תחושה יוקרתית יותר. מפרט האבזור כולל: מסך ראשי 8 אינץ', תאימות לאפל ואנדרויד-אוטו, מערכת שמע של BOSE עם 11 רמקולים, 4 שקעי USB, חלון גג כפול נפתח חשמלית, חישוקי 18 אינץ', מושבי עור עם כיוון חשמלי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים ושלל מערכות בטיחות חכמות.

את הכוח מקבלת המקסימה מאותו מנוע 3.5 ל' בנזין ששה צילינדרים בהספק מרבי של 300 כ"ס ב-6,400 סל"ד ו-36.6 קג"מ הזמינים מ-4,400 סל"ד. היא זקוקה לו נוכח משקל שחוצה 2.1 טון, אך הביצועים בסך הכול טובים; החיבור לתיבת הילוכים רציפה אקס-טרוניק המעבירה את העוצמה לגלגלים הקדמיים מניבים זמן האצה ל-100 קמ"ש ב-8.6 שניות. צריכת הדלק הממוצעת היא כ-9 ק"מ לליטר.

מחיר ניסאן מקסימה בישראל עומד על 235 אלף שקלים לתקופת ההשקה, עד ה-31.7. לאחר מכן יעודכן המחיר ל-250 אלף שקלים.