הוצג אאודי Q7 המחודש: יותר גדול, יותר מתקדם

מוביל הנוסעים של אאודי זוכה למתיחת פנים ומתחדש עם עיצוב מעודכן, טכנולוגיות חדישות ומנוע חסכוני יותר

ניר בן טובים

תגיות: אאודי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

אאודי חשפה מתיחת פנים ראשונה לאחד מהקרוסאוברים השימושיים ביותר שלה, ה-Q7. במסגרת העדכון שיוצג רשמית גם בתערוכת פרנקפורט הבאה, משיקה אאודי מקבץ חידושים מצומצמים בעיצובו החיצוני, הפנימי, מערכות ההינע, האבזור וגם בצד הבטיחותי של הדור השני בסדרת ה-SUV היוקרתית של מותג הפרמיום של פולקסווגן.

בגבולות של מתיחת הפנים הקוסמטית ניתן לראות כי מעטים יחסית השינויים בהופעתו של מוביל הנוסעים, אבל עדיין מובחנים מהדגם שלפני הרענון על מנת לגבש אחידות משפחתית. ה-Q7 מאמץ מוטיב פחות רבוע ויותר ספורטיבי הניכר בדגמי ה-SUV וה-סאלון החדשים ביותר של אאודי; בחזית הורחב מבנה השבכה לצדדים, מכסה המנוע התעגל מעט, פתחי כניסת האוויר הורחבו, התווספו קישוטי כרום, לועות המפלט עוצבו מחדש, הפנסים שודרגו לתאורת LED מטריקס משוכללים יותר ונעשו קצת שינויים במבנה של דלת תא המטען והפנסים מאחור.

 כמו בדגמי ה-A7 וה-A6, ה-SUV המפואר של אאודי נפרד מהצג המרחף וחלק מהפקדים הפיזיים לטובת צג דיגטילי מלא ברזלוציה גבוהה בתוך שלד התעלה, המפלס המרכזי ובלוח המחוונים. בוגרי שתי מכוניות הסאלון ירגישו כאן מיד בבית וכך גם לגבי השימוש במערכות המדיה. רוב האינפורמציה מוקרנת מול הנהג על גבי מסך בגודל 12.3 אינץ' ("לוח וירטואלי"). יש לו מערכות הפעלה קוליות בסנכרון עם אלכסה בין היתר, וכן הותקנה בו מערכת תקשורת עם תשתית רמזורים, אם כי רק בערים נבחרות שאושרו לשימוש במערכת זו.

עוד משהו שנסתר מהעין, אבל יהיה קצת יותר מוחשי בחלל הנוסעים - האורך הכללי של הדגם צמח בכמעט 11 מילימטרים ל-5.063 מ'. הרוחב נשאר ללא שינוי כמעט עם 1.97 מ', ותא המטען עם שורה שלישית מקופלת (5 מושבים) מציע נפח של 850 ל' ועד יותר מ-2,050 ל' בקיפול כל השורות. 

 באגף המנועים תמצאו 2 מנועי טורבו דיזל ו-מנוע טורבו בנזין אחד - כל השלושה בנפח 3.0 ל' ששה צילינדרים. ההספקים במנועי הסולר מעפילים עד 285 כ"ס וגרסת הבנזין עם כ-340 כ"ס. החיבור הוא לתיבת שמונה מהירויות אוטומטית. אאודי כמובן תנצל את טכנולוגיית ההיביריד 48V שלה (מנוע היבריד-קל) כדי לספק לנהגים צריכת דלק מופחתת וביצועים טובים יותר בתחום הנמוך של רצועת הסל"ד. גרסת פלאג-אין היברידית עם כ-430 כ"ס צפויה להופיע בהמשך הדרך וכן גרסת ה-SQ7 הספורטיבית. 

לישראל צפוי להגיע ה-Q7 המחודש בתחילת שנת 2020, כך מסרה ל'עולם הרכב' היבואנית צ'מפיון מוטורס.