פיג'ו חושפת את ה-2008 החדש, גם עם הנעה חשמלית

פיג'ו משלימה עוד חתיכה בפאזל סדרת ה-008 המעודכנת ומציגה את הפרשנות המודרנית של פיגו 2008 - הג'יפון הקומפקטי שעתיד להתחרות ביונדאי קונה ודומיו. בתפריט - גם מערכת הינע עם טעינה מהשקע. בישראל בשנה הבאה

ניר בן טובים

תגיות: פיג'ו

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

פיג'ו נהנית כיום מהצלחה כלכלית נרחבת בזכות שני הקרוסאוברים המובילים שלה, ה-5008 וה-3008 אבל עד עתה בחרה להמתין עם הרכב האסטרטגי המהותי ביותר כיום בקבוצת ה-SUV, ה-ג'יפון העירוני 2008. הדור הראשון של ה-2008 שהוצג לפני למעלה מ-6 שנים אמנם ליקט כמה מתיחות פנים קוסמטיות וגם טכנולוגיות - בדומה ל-208, אך כעת וכמעט במקביל אל חשיפת ה-208 החדשה לפני חודשים ספורים, משלימים הצרפתים מהלך כפול שעתיד לחזק אותם בדיוק במקום הנכון ולהציג חזית מגובשת עם שלושה רכבי SUV מודרניים לחלוטין.

לא מפתיע אם כך שה-2008 מאמץ את הנוסח הנאה של פיג'ו ומתחדש בחזית קרבית-דיגיטלית עם תאורת LED אופנתית, פגושים אגרסיביים והמון קווים וחיתוכים לאורכו ורוחבו של המרכב. הפלטפורמה המודולארית של ה-2008 המשרתת בין היתר גם את אופל קורסה החדשה, מציעה כאן לא רק עיצוב מושך אלא גם מרחב פנים מהנדיבים ביותר בסגמנט; המידות מלמדות על אורך של 4.3 מ' - גידול של 14 סנטימטרים, ובסיס הגלגלים שצמח בלא פחות מ-6 סנטימטרים ל-2.70 מ'. רוחבו קוצץ מעט מ-1.74 מ' ל-1.7 מ', הגובה ל-1.54 מ' (קיזוז של 2 ס"מ). אל תא המטען התווספו עוד 10 ל' ל-434 ל' (גם בגרסה החשמלית) ובסך הכול, ה-2008 צפוי להיות מרווח במידה ניכרת ביחס לדור היוצא ואפילו קרוב בערכיו לקרוסאוברים בינוניים דוגמת ניסאן קשקאי.

תא הנוסעים הוא קפיצת מדרגה דרמטית מהדור הראשון עם איכויות גימור גבוהות יותר וניצול של כל מערכות המולטימדיה והצגים שהולבשו למשל בפיג'ו 508 החדשה. הרכב מגיע עם צג ראשי מרחף מוגדל ל-10 אינץ' בחלק מהגרסאות עם אפל ו-אנדרויד-אוטו', לוח מחוונים דיגיטלי ובמהדורות הבכירות הותקנה גם מערכת שמע מחמיאה של FOCAL עם עשרה רמקולים. מערכות הבטיחות האקטיביות נכנסות ל-2008 במלואן עם בקרת בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, פיקוח על שטחים נסתרים במראות הצד, תיקון סטיה מנתיב, זיהוי תמרורים, תאורה אדפטיבית, בקרת עירנות למניעת הירדמות ועוד. 

ל-2008 תהיינה מספר חטיבות כוח מגוונות עם הנעה בסולר, בנזין ו-מערכת הנעה היברידית עם טעינה מהחשמל. גרסאות הבנזין מתחילות ב-1.2 ל' טורבו בהספק של 100 כ"ס, עבור ל-130 כ"ס וכלה ב-155 כ"ס. הגרסה הבסיסית ניתנת לחיבור אל תיבת הילוכים ידנית שש מהירויות, אולם שתי יחידות הכוח הבכירות זמינות עם תיבה לה שמונה מהירויות אוטומטית תוצרת אייסין היפנית. באגף הדיזל - מנוע ה-HDI עם הספק מרבי של 100 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית שש מהירויות בלבד. כל הגרסאות הן על הנעה קדמית, אך קיימת אופציה לבקרת וויסות כוח לכל הגלגלים (Grip).

גרסת הפלאג-אין של ה-2008 מצוידת במנוע חשמלי בודד המפיק 136 כ"ס ו-27 קג"מ מאפס סל"ד עם בקרת טעינה וסוללת 50 קילוואט בסיסית. פיג'ו טוענים לטווח נסיעה מרבי של 312 קילומטרים כאשר משך הטעינה בתשתית חיצונית מהירה נאמד בכחצי שעה לקיבולת של 80%. שקע ביתי כ-6 שעות.

פיג'ו לוטשת עיניים לכוונם של יונדאי קונה החשמלי והתאום שלו קיה נירו,  אבל כמובן שגם מביאה לזירה הזו קרוסאובר תחרותי עם מנועים קובנציונליים ומערכות מתקדמות. המחירים שלו באירופה טרם פורסמו. מהיבואנית לישראל דוד לובינסקי נמסר ל'עולם הרכב' כי ה-2008 יגיע לארץ במהלך שנת 2020, כולל הדגם החשמלי אולם טרם נבחר מועד מדויק.