קרוב ל-10 שנים לקח לפיג'ו להמציא מחדש את ה-508, אבל עושה רושם שלמרות הקושי לפצח את דרישות הקהל בעידן הדומיננטי של רכבי ה-SUV, הצרפתים מחויבים לתת לנהג את התחושה שמכונית ה"מנהלים" עדיין חיה ונושמת ואפילו בועטת לעתים. אז הנה, כמה חודשים אחרי שהוצגה באירופה נודד לארץ הדור השני של ה-508 עם מרכב ספורטיבי צעיר, שני מנועי טורבו אנרגטיים, חבילות אבזור וגם מגילה של מערכות בטיחות.
הופעתה של ה-508 רכשה לה צרור תארים יוקרתיים - כולל פרסים בתחרויות יופי, כך שניתן לעיצוב לדבר בפני עצמו ונחסוך מכם את התיאורים. בהערת שוליים, שווה אולי לציין כי המכונית הזו זומנה לבמה החגיגית בין המועמדות הסופיות בתחרות "מכונית השנה" באירופה במסגרת תערוכת ז'נבה האחרונה. עיצוב בהחלט היה חלק חשוב בנוסח הסופי שלה ומקור משיכה עיקרי, ולכן בהשוואה לקודמתה נאלצה גם להתפשר על כמה סנטימטרים שימושיים על רצפת ה-EMP2 המודולארית; היא קצרה יותר, נמוכה יותר ובסיס הגלגלים קוצץ סמלית לכוון ה-2.79 מ'. תא המטען מאחורי דלת פאסטבק (מרכב 5 דלתות) מגיע בנפח של 488 ל'.
תא הנוסעים בפילוסופיית ה-I-cokpit כולל בשדרה הראשית "קלידי פסנתר" מוברש לתפעול חלק מהפקודות ובמפלס העליון צג ראשי בגודל 12.3 אינץ'. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל 10 אינץ'. הרכב משווק בארץ ב-2 רמות מפרט - 'פרמיום' ו-GT; הציוד התקני מגיע עם גג-פנורמי, מערכת שמע 8 רמקולים, 9 מערכות בטיחות חכמות, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג ליושבים מאחור, כניסה והנעה ללא מפתח, מצלמת נסיעה לאחור עם מבט-על ועוד. גרסת ה-GT הבכירה מוסיפה מושבי ספורט מהודרים (אלקנטרה) עם תפעול חשמלי, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען (כולל עם הנפת הרגל), חישוקי 19 אינץ', תאורת ראשית FULL LED, קיט ספורטיבי המורכב מחבילת כרום, מערכת שמע משופרת עם 10 רמקולים ו-סאב וופר ועוד.
מנועי הטורבו של ה-508 כבר משרתים חלק לא מבוטל מדגמי פיג'ו-סיטרואן (וגם בדגמי DS). גרסת הבסיס היא ה-1.6 ל' טורבו בהספק מרבי של 180 כ"ס לה 25.5 קג"מ מ-1,650 סל"ד. זמן ההאצה ל-100 קמ"ש נאמד ב-7.9 שניות ועד מהירות מרבית של 230 קמ"ש. הדגם השני הוא ה-1.6 ל' טורבו GT בהספק מרבי של 225 כ"ס ומומנט של 30.6 קג"מ מ-1,750 סל"ד. זה כבר מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של 7.3 שניות ועד 250 קמ"ש מרביים. צריכת הדלק בשני המנועים, בממוצע היא כ-17 ק"מ לליטר. תיבת ההילוכים היא אוטומטית תוצרת יפן (אייזין) עם שמונה מהירויות.
ל-508 גם מערכת מתלים אדפטיבית עם מספר מצבי ניהוג להם השפעה מובחנת על כיול המצערת, הבולמים, ההיגוי ומהירות העברת ההילוכים - לכל טווח פעולה של המערכת האלקטרונית השלכה על ביצועי המכונית; בחירה במצב 'ספורט' מחדדת את תכונותיה האתלטיות עם הקשחה של הבולמים ותגובות מהירות של המנוע והתיבה, ואילו בחירה במצבי נהיגה "מתונים" כמו 'נוחות' או 'חסכון' משרים אווירה רגועה יותר וסלחנית עם כבישים משובשים ומנסים לאזן בין ביצועים טובים לנינוחות.
סגמנט מכוניות ה"מנהלים" בישראל נמצא במגמת התחזקות ביחס לשנים עברו, אך במספרים נמוכים בשיעור חד בהשוואה לתקופת הפריחה לפני עשור ויותר. בדוד לובינסקי אומרים ל'עולם הרכב' כי השאיפה היא למסור מאות בודדות של דגמי 508 מדי שנה - בכפוף לזמינות המכוניות של היצרן וביחס לביקוש באירופה והישגיה המסחריים ביבשת המערבית. המחירים יחלו ב-200 אלף שקלים לדגם ה-180 כ"ס פרמיום ועד 250 אלף שקלים לגרסת ה-GT עם 225 כ"ס וחבילת האבזור המלאה. בשלב זה, אין כוונה לייבא ארצה את גרסת הסטיישן.