הונדה HR-V מתחזק עם גרסת SPORT

הג'יפון היפני מקבל מנוע טורבו עוצמתי, קיט חיצוני ושדרוגים במכלוליו

ניר בן טובים

תגיות: הונדה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

הונדה חשפה השבוע מתיחת פנים משלימה לג'יפון המשפחתי הקומפקטי HR-V אחרי הצגת הרענון ההיקפי בשנה הקודמת. במסגרת זו, מתמקדת הונדה בגרסת "ספורט" של הדגם שזוכה לקיט חיצוני מובחן המורכב בין היתר מחישוקים גדולים יותר, צמיגים מוגדלים (225/50/18), כיול מתלים לנהיגה תובענית יותר וכן תוספות קוסמטיות סמליות, לצד יחידת בנזין-טורבו אנרגטית.

גולת הכותרת ב-HR-V ספורט הוא מנוע ה-1.5 ל' טורבו שלו (תרומת סיוויק) המפיק 182 כ"ס ב-5,500 סל"ד. בעקומת המומנט תמצאו 24.2 קג"מ זמינים לרגל ימין החל ב-1,900 ועד 5,000 סל"ד. תיבה ידנית שש מהירויות היא סטנדרטית בדגם הספורטיבי, אבל ניתן לשדכו גם לתיבת הילוכים רציפה עם מספר הילוכים קבועים מראש. זו עברה שדרוג בתפעולה וכעת מדמה 7 מהירויות עם חלוקה מדורגת. בהונדה ביצעו גם שינויים במיפוי מחשב התיבה כך שהיא מצוידת בבקרה המדמה גז-ביניים בהורדת הילוכים וכן במערכת שמבצעת התאמות למהירות תגובת המצערת בהתאם לאופיו של הנהג.

הביצועים מאחורי כל הטכנולוגיה הזו בהחלט מרשימים על הנייר: את ההאצה ל-100 קמ"ש מסיים ה-HR-V ספורט ב-7.8 שניות בלבד (ידני) ועד 200 קמ"ש מרביים, אולם תיבת הילוכים רציפה נזקקת כמעט לשניה שלמה נוספת כדי להעפיל ל-100 קמ"ש. צריכת הדלק לא צריכה להיות פרמטר שובר עסקה עם נתון רשמי וממוצע של כ-12.5 ק"מ לליטר על פי מדדי ה-WLTP (בחינת פליטת מזהמים וצריכת דלק בתנאים מציאותיים). 

בהונדה ביצעו ב-HR-V ספורט חידודים גם עבור נהיגה ספורטיבית; המתלים שלו קשיחים יותר לטובת אחיזה מדויקת יותר, הוא פחות מתנדנד בשינויי כיוון קיצוניים אבל לטענת החברה, היבטים אלו אינם באים על חשבון נוחות הנסיעה וכן הוא כולל בלמים מחוזקים. גם ההיגוי לדברם מעניק תחושה של מיידיות ופחות מלאכותי בתחושותיו מה שיסייע לנהג להבין להיכן בדיוק מופנים הגלגלים וכמה קרובים הצמיגים למגבלות.

בלי הרבה דרמות בתא הנוסעים מלבד גוונים ספורטיביים יותר
בלי הרבה דרמות בתא הנוסעים מלבד גוונים ספורטיביים יותר

גרסה זו חוברת למהדורות הבסיס של ה-HR-V המשווק עם מנוע 1.5 ל' המפיק 130 כ"ס ובאירופה גם עם מנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ל' עם 120 כ"ס ו-31 קג"מ. בארץ נמכרת רק גרסת הבנזין האטמוספרית תמורת 139 אלף שקלים (0-100 קמ"ש ב-11.3 ש'). בגרמניה מעריכים כי מחיר גרסת ה-SPORT של הרכב בגזרת ה-30 אלף יורו.

מהיבואנית לישראל חברת 'מאיר' נמסר כי בשלב זה אין צפי להגעתו של דגם ה-SPORT לישראל.

 

 

איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינסטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!