פולקסווגן ביצעו שורה של ניסויים מעשיים במכונית גולף GTI מפלצתית עם 400 כ"ס שקרויה בפיהם "מגה-הוט-האץ''" מאז שנת 2015, בערך שנה אחרי שזו הושקה כמכונית אב-טיפוס בתערוכת הרכב בסין. היו לא מעט דיווחים אודותיה במשך השנים אבל נדמה כי אף פעם לא התפתחו תנאים כלכליים שיצידקו את הכשרתה כמכונית סדרתית, קל וחומר כיום כאשר פולקסווגן עתידה לשווק גולף R חדשה בהספק של כ-300 כ"ס.
בפולקסווגן לא מנסים להכחיש יותר את הדיווחים על גניזתה של ה-גולף R ואומרים בלב גלוי כי היא פשוט הייתה יקרה מדי והביקושים עבורה היו אפסיים. "ביצענו מחקרים ומצאנו כי הלקוחות שלנו פשוט לא רוצים מכונית כזו עם 400 כ"ס, מקסימום 300", אומרים בכירים בקונצרן הגרמני. "אם היינו ממשיכים בתכנית המקורית הזו היינו מאבדים בערך 50% מהלקוחות ומגדילים בשיעור גבוה את עלויות התחזוקה".
ה-R400 צוידה במנוע 5 צילינדרים 2.5 ל' טורבו של אאודי RS3 בהספק מרוסן של 400 כ"ס (420 כ"ס במכונית היוקרה הקומפקטית), עם שידוך אל תיבת הילוכים דו-מצמדית שבע מהירויות והנעה כפולה 4מושן. מותר להמר שאיפשהו במהלך הניסויים שלהם גילו שהמכלולים אולי מעט מתקשים להתמודד עם עומסים כאלו ולהפגין אמינות לאורך זמן, אבל כנראה שלא כך המקרה עם גרסת ה-300 כ"ס שתגיע בקרוב. "היא תהיה נהדרת", אומר יורגן סטקמן, מבכירי הדירקטוריון של פולקסווגן. מכונית זו תחבור אל פולקסווגן T-ROC-R שעתיד להופיע בקרוב ועוד 2 מכוניות ספורט חדשות מסדרת ה-R שטרם נחשפו.