וולוג: צפו בהשקת ריינג' רובר איווק החדש בישראל

חברת המזרח חשפה השבוע בישראל את ריינג' רובר איווק החדש. רכב ה-4X4 היוקרתי ישוווק עם מנועי בנזין, דיזל והרבה מערכות משוכללות. המחירים החל ב-397 אלף שקלים

ניר בן טובים
Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

סטילס: רונן טופלברג

באירוע שהתקיים אמש (שני) באולם התצוגה של לנד-רובר-יגואר בהרצליה פיתוח, חשפה יבואנית דגמי ריינג' רובר לישראל, חברת המזרח את הדור החדש של רכב ה-4X4 היוקרתי, ריינג' רובר איווק. למראית עין נדמה במבט ראשון כי מדובר במתיחת פנים ותו לו, אך מעשית מחביא האיווק 2 פלטפורמה חדשה לחלוטין כאשר 99% מהרכיבים שבו הם חדשים לגמרי וקשיחותו המבנית שופרה בשיעור של 13%. הוא מגייס אלמנטים עיצוביים רבים מוולאר, כולל ידיות הפתיחה הנסתרות בגוף הדלתות ועוד הרבה מערכות תצוגה פנימיות שמעשירות במידה רבה את החוויה בתא הנוסעים. 

האיווק המקורי שהושק ב-2011 זכה למתיחת פנים בודדה ב-2014, אולם הפעם משווק בישראל הדור השני שלו שהוצג בשנה הקודמת על בסיס תרשימים וויזואלים של רכב הקונספט LRX, וזאת תוך התכתבות ברורה עם העיצוב הדיגטילי המפואר של ריינג' רובר וולאר. הוא קצת יותר גדול מקודמו עם בסיס גלגלים שמגרד את ה-2.7 מ' ואורך של 4.37 מ' (ללא שינוי). אולם צמיחה של 10% נרשמה בנפח תא המטען, עם 420 ל' עד תקרת המדף.

חלל הנוסעים של האיווק ממשיך לחזק את פילוסופיית "תראו אני בייבי ריינג' רובר", אבל הפעם בצורה הרבה יותר משכנעת. הקבינה כוללת מערך של צגים דיגיטליים חכמים בטכנולוגיית טאץ' פרו DUO. הוא ישווק ב-3 מפרטים: S, S פלוס ו-SE, כאשר גרסת HSE לא תיובא ארצה בשל מחירה הגבוה (בגזרת 600 אלף שקל ומעלה). הציוד התקני כולל חישוקי סגסוגת 18 אינץ', תאורת LED מלאה, מושבי עור עם 10 כיוונים ועוד. דגם ה-S פלוס מוסיף כניסה ללא מפתח, פתיחה וסגירה חשמלית לתא המטען, מערכת שמע מבית מרידיאין סאונד משובחת בצליליה, וכן את מערכת ה-Clear sight mirror עם זווית ראיה רחבה של הזנב דרך המראה הפנימית.

גרסת ה-SE הבכירה כוללת בנוסף להכול גג-פנורמי מלא נפתח, חישוקי 20 אינץ', לוח שעונים וירטואלי, מערכת עזר לחניה, חיישני 360 מעלות בטכנולוגיית Clear exit ועוד. עוד ניתן כאופציה להזמין את מערכת ה"שיקוף" של לנד רובר , ה-Clear sight ground view ש"חודרת" מבעד למכסה המנוע ומקרינה תמונה של הקרקע ואזור הגלגלים, ובכך יכולה למנוע פגיעה במכלולים ומסייעת במעבר באזורים צפופים או בשטח עוין. 

מלבד מערכות השטח המתקדמות של לנד רובר (אול-טריין ריספונס 2) שנמצאות באיווק יחד עם סוללה נרחבת של בקרות בטיחות חכמות, הריינג' רובר הקטן נעזר בשני מנועי בנזין ומנוע דיזל אחד. הדגם הבסיסי יפיק 200 כ"ס, החזק ביניהם 250 כ"ס וגרסת הדיזל 180 כ"ס. כל הדגמים מחוברים אל תיבת 9 מהירויות אוטומטית תוצרת ZF. כל המנועים בארץ הם בטכנולוגיה היבירידית "קלה", כלומר בעלי מערכות 48V ומתנע-גנרטור עם אגירת אנרגיה בעת עזיבת דוושת ההאצה. בלנד רובר אומרים שמערכת זו חוסכת 6% בתצרוכת האנרגיה של האיווק.  בעתיד, ישווק הריינג' רובר איווק 2 עם מנוע 1.5 ל' טורבו 3 צילינדרים היברידי PHEV בעל יכולת טעינה מהשקע והספק של כ-200 כ"ס. אולם דגם זה לא נמצא עדיין על הכוונת של היבואנית כי שיווק הרשמי טרם החל באירופה.  

 לדברי סמנכ"ל שיווק ומכירות הקבוצה בישראל רמי וקסמן, האיווק היה מכלי הרכב הנמכרים ביותר של היבואנית בשנותיו הראשונות, תואר שאותו הוא חלק עם הרכב האסטרטגי המוביל של היצרן, לנד רובר דיסקברי. לאחרונה השתנו קצת תנאי השוק בישראל עקב חדירתם של רכבי הפלאג-אין היוקרתיים וכיום הכוכב הגדול ביותר של החברה הוא ריינג' רובר PHEV. ביבואנית מאמינים שהאיווק החדש יגיע בשנה ל-100-120 לקוחות עקב רענון הסדרה וכן בשל הגידול המשמעותי בביקוש לג'יפונים בכל העולם.

המחירים בארץ יחלו ב-397 אלף שקלים לדגם הבסיסי, עבור ל-448 אלף שקלים לגרסת S פלוס ועד 489 אלף שקלים לגרסת ה-SE.

 

איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינסטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!