אותו הספק, יותר התנהגות: אאודי RS3 המחודשת נחשפה

זה היה ארוך, אבל אאודי השלימה את חידוש כל משפחת ה-A3 והציגה את ה-RS3 אחרי מתיחת פנים שכללה גם כיול מכלולים חדש שהביא אותה לשבירת שיא הקפה ברינג

רן סגל
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן
שנה גודל פונט א א א א

מתחילת השנה אאודי דאגה לטפטף חדשות הנוגעות למשפחת ה-A3. זה החל בטיזר ל-S3 ולאחר מכן חשיפת ה-A3 שהתחדשה גם בגרסת "פנאי", וחשיפתה המלאה של ה-S3 שעברה שדרוג משמעותי. מאז הספיקו השתיים להגיע לישראל ונותרנו עם גרסת הקצה – RS3 שנחפשה סוף סוף במלוא הדרה.

אאודי RS3 המחודשת מביאה עימה בנוסף לעדכוני העיצוב מבחוץ ומבפנים, גם כמה תוספות כמו אופציה למושבי באקט, כיול מכלולים נרחב לשיפור התנהגות הכביש, זאת לצד המנוע המוכר והאהוב שלא עבר שינוי בהספקו, אך החבילה הסופית הצליחה לנפץ את שיא הקטגוריה להקפה בגיהינום הירוק. אנחנו יודעים שאתם כבר כוססים ציפורניים, אז מצ'מפיון מוטורס, היבואנית המקומית, נמסר כי ה-RS3 המחודשת תנחת כאן בסוף השנה הנוכחית.

קיזוז של 5 שניות מהשיא הקודם! אאודי RS3 המחודשת בנורבורגרינג
קיזוז של 5 שניות מהשיא הקודם! אאודי RS3 המחודשת בנורבורגרינג
והם עשו את זה בגרסת הסדאן
והם עשו את זה בגרסת הסדאן

עיצוב
החזית המעודכנת של ה-RS3 מחדשת את סבכת המשושה המוכרת, כאשר המסגרת התחתונה כוללת כעת שלושה פתחים - רפרנס לאאודי ספורט קוואטרו ממרוץ הפייקס פיק של 1987, גימור המתומנים הוחלף במעוינים וסמל המותג החדש שהפך שטוח יותר עלה אל ראש הסבכה. את עיצוב כונסי האוויר בצורה המחודדת החליף כזה המקנה להם מראה פתוח יותר הנובע מהרחבת הצלעות הצידיות של הסבכה ואילו קצותיהם קיבלו דגש בולט.

צורת הפנסים נותרה זהה, אך כעת תאורת המטריקס-לד מאפשרת בחירה בין 3 חתימות תאורה שונות, כולל אחת בסגנון דגל שחמט, כשגם מאחור לפנסים אנימציות שונות ואילו הפגוש עודכן עם דיפיוזר גדול יותר ומחזיר אור במרכזו, המזכיר כמובן את תאורת הבלימה במכוניות הראלי והראלי-קרוס. נפגוש גם חישוקי "19 בעיצובים שונים לבחירה וכן חבילת קרבון חיצונית.

חזית חדשה, רפרנס לאאודי ספורט קאווטרו וגם לוגו מעודכן
חזית חדשה, רפרנס לאאודי ספורט קאווטרו וגם לוגו מעודכן
מחזיר אור במרכז הדיפיוזר - קריצה למכוניות הראלי והראלי קרוס?
מחזיר אור במרכז הדיפיוזר - קריצה למכוניות הראלי והראלי קרוס?
לא שכחנו, גם הסדאן התעדכנה
לא שכחנו, גם הסדאן התעדכנה
בתא הנוסעים נפגוש בהגה בעיצוב חדש, קטום בחלקו התחתון והעליון וכפתורים חדשים עליהם נרחיב בהמשך. ישנם גם מושבי ספורט כמובן וכן אופציה למושבי "באקט" עם מסגרת קרבון. למושבי הספורט ריפוד עוד או אלקנטרה בתפירת חלת הדבש המוכרת. וכמו בעבר ישנן חבילות עיצוב בירוק או אדום המוסיפות נגיעות צבע במושבים ובפתחי המיזוג וכן בצבע החגורות, התפירות השונות בתא הנוסעים וסימון מרכוז ההגה. לוח המחוונים הדיגיטלי "12.3 כבר היה סטנדרטי גם כן וכעת הוא מקבל גרפיקות חדשות ותצוגת מד סל"ד עדכנית במצב "מסלול", זאת לצד תצוגות הכוח, המומנט, מד G, זמני הקפה ועוד. מסך המולטימדיה בגודל "10.1 גם הוא מוכר כבר ועבר עדכון דומה לגרפיקה ולתצוגות השונות בו.
הגה חדש וגרפיקות חדשות. את השאר אתם מכירים
הגה חדש וגרפיקות חדשות. את השאר אתם מכירים
אופציה למושבי "באקט" עם גב קרבון
אופציה למושבי "באקט" עם גב קרבון
מנוע וביצועים
לשמחת המעריצים, ובכלל, אאודי לא נפרדת ממנוע 2.5 הליטר בעל חמשת הצילינדרים, אך גם לא משדרגת את הספקו שעומד על 400 כ"ס מרשימים. השידוך לתיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים והנעה כפולה, וההאצה ל-100 קמ"ש עודנה עומדת על 3.8 שניות (333 כ"ס ו-4.7 שניות ב-S3 המחודשת). צלילו הייחודי של המנוע מועצם בזכות מערכת הפליטה שקיבלה עדכון לבקר הפליטה, וכמו תמיד תוכלו לשדרג למערכת פליטה ספורטיבית יותר.
מעניין ממי הם לקחו את הרעיון של כפתורים אדומים וייעודיים על ההגה...
מעניין ממי הם לקחו את הרעיון של כפתורים אדומים וייעודיים על ההגה...
חבילות עיצוב בירוק או באדום בתא הנוסעים
חבילות עיצוב בירוק או באדום בתא הנוסעים
ההספק נשאר על 400 כ"ס אבל התנהגות הכביש שופרה
ההספק נשאר על 400 כ"ס אבל התנהגות הכביש שופרה

אז מה בכל זאת השתנה ב-RS3 המחודשת – נתחיל מהסוף, ה-RS3 שברה את שיא ההקפה בנורבורגרינג, קיזזה 5 שניות(!) וחצתה את קו הסיום אחרי 7.33.123 דקות. איך היא עשתה את זה? ובכן, כיול המכלולים עבר עדכון מקיף, ראשית בקרת המומנט הוקטורית של ההנעה כפולה שולטת בצורה טובה יותר על העברת הכוח בין הגלגלים האחוריים, ואילו בקרת המומנט המבוססת בלימה עודכנה גם היא, כך גם כיול המתלים האדפטיביים - כל אלו, יחד עם מערכת ניהול משותפת, מסייעים בקבלת תוצאות חדות ומהירות יותר ותורמים כמובן לחידוד הפניות, אפשרות להאיץ מוקדם יותר ביציאה מפניה תוך שמירה על קו אחיד ויציב יותר. על הקשר לאספלט אחראיים צמיגים משודרגים יותר, אך אאודי לא ציינו מאיזה מותג או סוג, מה שכן היא האופציה המוכרת לצמיגי סמי-סליק פירלי P זירו טרופאו R.

בנוסף, באאודי לא ויתרו על הכיף, כאשר בעבר היגוי יתר היה נוצר על-ידי הגברת העומס, כלומר לחיצה עמוקה על דוושת הגז, אבל כעת באאודי שפרו את זווית הפניית הגלגלים, ותוכלו לצאת לדריפט מהר יותר. עדכון נוסף השוכן על ההגה, הוא תוספת כפתורי RS ודגל שחמט. לחיצה על כפתור ה-RS הימני תביא אתכם למצב הנהיגה האישי שהתאמתם, אבל לחיצה על דגל השחמט תשגר אתכם ישירות למצב "מסלול"!