סדרת F900GS החדשה של ב.מ.וו בישראל: מ-86,000 שקל

ה-GS החדשים כוללים 7 גרסאות מה-F800GS ועד ה-F900GS ADV, כשהמחירים מאמירים עד 130,000 שקל

צילום: יצרן
צילום: יצרן
שנה גודל פונט א א א א

ב-2020 הוצג ה-F900XR, אופנוע אדוונצ'ר-ספורט לכביש, עם גלגלי "17 ספורטיביים ולצידו ה-F900R הנייקד. ואילו ה-F850GS אדוונצ'ר, נשאר באותו הנפח, עם אותו המנוע. כעת ב.מ.וו יישרו קו גם בפלטפורמת ה-900 ואתר Fullgaz מדווח כי דלק מוטורס, היבואנית המקומית של המותג, החלה בשיווק סדרת ה-900GS החדשה עם דגמי ה-F900GS, F900GS ADV ו-F800GS.

ב-F900GS החדש (וגם ב-F800GS החולק את אותו המנוע עם הספק מופחת) נמצא מנוע טווין המקבילי של ב.מ.וו מסדרת ה-F, שנפחו צמח עם הזמן מ-800 ל-853 סמ"ק (בדור הקודם) ועד ל-895 סמ"ק כיום. הגדלת הנפח גם סיפקה הספק ומומנט גבוהים יותר שעומדים כעת על 105 כ"ס (+10 כ"ס לעומת ה-F850GS היוצא) ב-8,500 סל"ד ונתון מומנט של כ-9.4 קג"מ ב-6,750 סל"ד.

בנוסף לתוספת הכוח, ב.מ.וו הצליחו להפחית 14 ק"ג חשובים ממשקלו של האופנוע שעומד כעת על 228 ק"ג. הקילוגרמים ירדו מכמה מערכות - כמו למשל מערכת הפליטה החדשה של אקרפוביץ' שקלה ב-1.7 ק"ג, מכל הדלק (14.5 ליטר) עשוי פלסטיק וקל ב-4.5 ק"ג, מהשלדה והזרוע האחורית הופחתו 2.4 ק"ג, ויש גם פנס LED חדש וקל יותר.

בנוסף הדגם התחדש במזלג קדמי של שוואה בקוטר 43 מ"מ ומהלך גלגל של 230 מ"מ וכן אפשרויות כיוון מלאות. הארגונומיה עודכנה גם היא עם כידון גבוה יותר ב-15 מ"מ ומכל דלק צר יותר כמו גם רגליות רחבות ונמוכות ב-20 מ"מ. אלו נועדו לשיפור היכולות בשטח, כך לפי ב.מ.וו. בתחום האלקטרוניקה, למערכת ניהול המנוע שני מצבי רכיבה, כביש וגשם, עם בקרת אחיזה להטייה ו-ABS להטייה. בתוספת תשלום תוכלו להוסיף מצבי רכיבה נוספים המותאמים לשטח.

בחבילת "אנדורו פרו" ישנו מזלג שוואה בקוטר 45 מ"מ שהינו קשיח יותר ובציפוי עמיד לתנאי שטח, בולם אחורי ZF מתכוונן, מגביהי כידון ושרשרת מחוזקת של M Endurance. בנוסף, את גרסת האדוונצ'ר וה-F800GS תוכלו לשדרג עם בולמים חשמליים סמי-אקטיביים – ESA (Electronic Suspension Adjustment).

גרסת האדוונצ'ר של ה-F900GS מגיעה עם מיכל דלק גדול יותר בנפח 23 ליטר ויותר אבזור כמו מגן גחון מקורי, מגני מנוע ושלדה לצדדים, מגני ידיים, תושבות לסט ארגזים, וכן פנסי ערפל LED.

בדומה ל-F750GS בעל אותו המנוע של ה-F850GS אך עם הספק מופחת, גם כיום ישנה גרסה חדשה העונה לשם F800GS ולעומת גרסאות ה-900 עם חישוק 21″ קדמי, כאן נסתפק בחישוקי 19″ מלפנים ו-17″ מאחור. המנוע (895 סמ"ק) מתחזק גם כן ב-10 כ"ס ומציע 87 כ"ס ואופציה לגרסה מוגבלת הספק המתאימה לרישיון A1. הבולמים משונמכים עם מזלג קדמי בקוטר 41 מ"מ ומהלך מופחת ואפשרות לכוונון עומס קפיץ בלבד מאחור. כמו כן ישנו מסך TFT חדש בגודל 6.5″ בדומה לאחרים.

מחירון:
F800GS PURE יעלה 86,000 שקל
F800GS 3B יעלה 89,000 שקל
F800GS SPORT יעלה 89,000 שקל
F900GS PURE יעלה 116,000 שקל
F900GS PASSION יעלה 118,000 שקל
F900GS THROPHY יעלה 118,000 שקל
F900GS ADV יעלה 129,900 שקל