הונדה חושפת את האפריקה טווין 1100 החדש

הונדה חושפת את ה-CRF1100L אפריקה טווין ב-3 גרסאות, עם המון אלקטרוניקה, כשהאדוונצ'ר ספורט מקבל אופציה למתלים חשמליים

תגיות: הונדה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

אחרי כל השמועות והטיזרים, בהונדה חושפים היום (ב') רשמית את ה-CRF1100L – האפריקה טווין החדש בנפח 1,100 סמ"ק. הדגם נחשף ב-3 גרסאות, כשמעבר לגרסה הרגילה ולגרסת ה-DCT ישנה גם גרסת אדוונצ'ר ספורט הכוללת אלקטרוניקה רבה ואופציה למערכת מתלים חשמלית סמי-אקטיבית.

מנוע הטווין המקבילי של האפריקה טווין גדל בנפחו ל-1,084 סמ"ק, כפי שכתבנו בעבר, וגם ההספק והמומנט טיפסו ל-102 כ"ס ו-10.7 קג"מ בהתאמה – עלייה של 7% ו-6%, ואם מוסיפים את הירידה במשקל של 10 ק"ג, הרי שיחס ההספק/משקל עולה ב-10% ביחס לדגם היוצא. המנוע החדש עומד כמובן בתקנות יורו 5.

שדרוג גדול נמצא במערכות האלקטרוניות. בעזרת יחידה למדידת אינרציה IMU ב-6 צירים וכן מצערות חשמליות (שהיו גם בדגם הקודם), הולבשו על האפריקה מערכות רבות, והאפריקה מיישר קו עם חזית הטכנולוגיה בתחום זה. כך למשל יש 4 מצבי ניהול מנוע / אופנוע, השולטים על תגובה וכוח המנוע, בקרת האחיזה וה-ABS: תיור, אורבן, שביל ושטח, ובנוסף עוד 2 מצבים לתכנות אישי של הרוכב. יש כאמור שליטה על כוח ותגובת המנוע, בקרת שיוט, ABS להטיה, בקרת ווילי, בקרת סטופי, מאותתי חירום בבלימה חזקה, ובנוסף יש פנסי LED היקפיים, וגם מסך TFT חדש בגודל "6.5 – כשלראשונה מדובר במסך מגע, והוא מגיע עם קישורית לטלפון הנייד.

מבחינת עבודת גוף, האפריקה טווין הוצר בחלקים רבים על מנת להגיע לממדים צרים וקומפקטיים יותר. כך למשל מיכל הדלק צר יותר, המושב צר ב-40 מ"מ, והוא מתכוונן לגובה בין 850 ל-870 מ"מ. בהונדה טוענים שהאפריקה טווין הוכוון משמעותית יותר לרכיבת שטח ביחס לדגם היוצא. המשקל המלא עומד על 226 ק"ג, ו-236 ק"ג לגרסת DCT.

גרסת האדוונצ'ר ספורט המאובזרת, המיועדת לטיולים ארוכים ולאדוונצ'ר, מצוידת במיכל דלק בנפח של 24.8 ליטרים (לעומת 18.8 ל' בגרסה הרגילה) המספיקים לטווח של כ-500 ק"מ, משקף מתכוונן לגובה ב-5 מצבים, גריפים מחוממים ושקח אביזרים מקורי. בנוסף, האדוונצ'ר ספורט מגיע עם פנסים מתכווננים לפנייה, וכן לראשונה עם מערכת מתלים חשמלית סמי-אקטיבית של שוואה – המגיעה כאופציה בתוספת תשלום. מערכת המתלים החשמלית מתממשקת עם מצבי ניהול המנוע / אופנוע, ומשנה את יכולות השיכוך בהתאם לתכנית הנבחרת. בנוסף, ניתן לכוון את עומס הקפיץ מאחור לפי העומס על המושב (רוכב, רוכב עם מורכב, רוכב עם מורכב וציוד).

ההונדה אפריקה טווין על 3 גרסאותיו – הרגילה, גרסת DCT אוטומטית וגרסת אדוונצ'ר ספורט – יושק לעיתונות העולמית בעוד שבועיים בסרדיניה, כמה שבועות לאחר מכן הוא יגיע ארצה, ואז גם יתפרסמו מחירים.