רנו מגאן מתחשמלת על מלא

בתחילת 2022 היא תגיע עם טווח נסיעה של 450 ק"מ

בועז קורפל
בועז קורפל

תגיות: עולם הרכב

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

יצרנית המכוניות הצרפתית רנו תציג עד סוף השנה את הדור החמישי והחדש של הרנו מגאן, ההאצ'בק הקומפקטית/משפחתית שלה שהוצגה לראשונה ב-1995 כמחליפתה של הרנו 19. הדור החדש של המכונית יהיה חשמלי מלא והשם של המכונית יהיה בהתאם לכך Mégane E-Tech Electric או בקיצור MéganE. המכונית תיבנה על הפלטפורמה החשמלית המשותפת של רנו-ניסאן-מיצובישי שנקראת CMF-EV שעליה תיבנה גם האחות החשמלית לבית ניסאן שנקראת ניסאן אריה.

מדובר בגרסה סדרתית של מכונית הקונספט שהוצגה בשנה שעברה תחת המיתוג eVision ולפי המידע שפורסם, האורך של המכונית יהיה 4.21 מטרים שהם 15 ס"מ פחות מהמגאן הנוכחית. בסיס הגלגלים של המכונית יהיה 2.70 מטרים שהם 3 ס"מ יותר מהמכונית הנוכחית, ובזכות הרצפה השטוחה, הנוסעים ייהנו משפע של מרחב מחייה פנימי.

עוד פורסם כי חתימת האור המוכרת של דגמי רנו בצורת האות C כבר לא תופיע על הדגם החשמלי והיא תשנה את העיצוב שלה בדומה לאות S בתאורת LED כאשר הפנסים האחוריים שלה יהיו מעוצבים עם גופי תאורת בטכנולוגיית LED בצורה אופקית. העיצוב הכללי שלה יהיה חלק עד כמה שאפשר למניעת התנגדות אווירודינמית, החרטום שלה יהיה אטום והלוגו של המותג במרכז יקבל אלמנט של תאורה משלו.

העיצוב הפנימי שלה יציג קונסולה מרכזית חדשה וצפה, דשבורד חדש וגם המושבים יעברו עיצוב מחדש. החלק הקדמי יכלול שני מסכים דיגיטליים בצורת האות L כאשר האופקי יהיה מיועד ללוח השעונים והאורכי מיועד למולטימדיה מהדור החדש של רנו.

המכונית תצויד במנוע חשמלי אחד שיותקן בחלק הקדמי והוא יספק 217 כוחות סוס שאותם הוא יקבל ממארז סוללות בשיעור של 60kwh שיספקו טווח נסיעה תאורטי של 450 ק"מ בין הטעינות (יותר מתאים ל-380 עד 420 במציאות). המכונית תיכנס לייצור כבר בסתיו הקרוב במפעלי רנו בצפון צרפת והיא תהיה התשובה של רנו לפולקסוואגן I.D3 והשיווק שלה יתחיל בתחילת 2022.