עולה מדרגה: ניסן קשקאי החדשה בישראל

אבזור עשיר, עיצוב אלגנטי ובטיחות ברמה גבוהה. המחיר בפנים

בועז קורפל
בועז קורפל
Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

קצת יותר מחודש ימים מאז החלו המכוניות הראשונות להימסר ללקוחות באירופה, הקשקאי החדש נוחת גם בישראל ובמחסנית של חברת קרסו יש כמה מאות מכוניות שמאפשרות ליבואן להתחיל את השיווק כבר היום. הקרוסאובר הקומפקטי שהפתיע את פלח ההאצ'בק המסורתי אי שם בשנת 2006 כאשר הקשקאי הראשון הופיע ויצר פלח שוק שהפך לצונאמי עולמי בתעשיית הרכב כשאחריו הגיע גם הניסאן ג'וק שיצר טרנד עצום משל עצמו. הדור השלישי של הקשקאי חיכה 8 שנים במחסנית והוא אכן מציג את התכונות העדכניות הנחוצות למכוניות מהקטגוריה שלו בשוק האירופאי הסוער וגם בישראל.

בניסאן מקפידים לומר כי כל השינויים החשובים בין הדור הקודם לבין המכונית החדשה בוצעו אחרי מחקרי שוק רחבים ועמוקים שמבוססים על חוות דעת של לקוחות שמשתמשים בקשקאי באירופה בלי לשנות יותר מדי את הנוסחה של המכונית שלא פחות מ-45 אחוזים מהלקוחות שרכשו אותה, חוזרים ורוכשים גם את הדגם הבא וכך מאמינים שיקרה גם בישראל לאור ההתעניינות הרבה של הלקוחות אחרי שהמכונית נחשפה ברשתות החברתיות.

המכונית החדשה שמוצעת בשלוש רמות גימור בנויה על פלטפורמה חדשה שפותחה עבור ניסאן ומיצובישי והיא נקראת CMF-C. הפלטפורמה מאופיינת במשקל קל יותר בזכות שימוש בחומרים קלי משקל ויחד עם זאת חזקים יותר מבעבר והיא מציגה קשיחות גבוהה יותר בזכות טכניקת הבנייה שלה שמסתייעת בטכניקה שמגיעה מעולם מכוניות הספורט. המידות של המכונית החדשה צמחו מעט והקשקאי החדש ארוך ב-3 ס"מ מהדגם הקודם, הוא רחב יותר ב-3 ס"מ ואף מעט גבוה מקודמו. שינוי חשוב ומשמעותי נוסף הוא צמיחה בבסיס הגלגלים ב-2 ס"מ אולם השינוי הזה יחד עם המידות ה90חרות מוביל לשיפור במר=ב המחייה בשורת המושבים האחורית והגדלת נפח תא המטען ב-74 ליטרים ל-504 ליטרים מכובדים עם שני מפלסים (לפני קיפול המושבים האחוריים).

יחידת כוח מחושמלת לייט
בניסאן בחרו להצניע את המימד ההיברידי של המכונית שמקבלת מערכת היברידית חשמלית קלה עם סוללה נוספת שמספקת כוח חשמלי למערכות הרכב כשהמכונית נמצאת בגלישה לקראת עצירה, היא מסייעת בהתנעות רכות יותר אחרי כל עצירה והיא משתתפת בסיוע בתאוצות עם תוספת כוח חשמלי רגעית למנוע הבעירה שהוא הדומיננטי בחבילה כולה עם יחידת כוח בנפח 1.3 ליטר בהספק 156 כוחות סוס ומומנט מרשים של 27 קג"מ שמשודך לתיבת הילוכים אוטומאטית רציפה וחדישה שעברה כיול שמטרתו לספק חוויית נהיגה טובה יותר עם החלפות הילוכים מדויקות כפי שראינו במיצובישי אאוטלנדר החדש. הספק המנוע מועבר לגלגלים הקדמיים והמכונית מזנקת מעידה למאה קמ"ש תוך 9.4 שניות בדרך למהירות מרבית של 200 קמ"ש עם צריכת דלק משולבת של 6.4 ליטר ל-100 ק"מ במחזור WLTP לפי הצהרת היצרן.

העיצוב החיצוני של המכונית מודרני ואלגנטי והוא שומר על המאפיינים של הקשקאי המוכר ועל המוטיבים של ניסאן עם החרטום המחודד והגריל שמציג את המוטיב וי-מושן המזוהה עם כל המכוניות של היצרן היפני (המכונית מיוצרת במפעלי ניסאן באנגליה) וחישוקי הגלגלים 17-19 אינץ' בהתאם לרמת הגימור משתלבים בעיצוב האלגנטי של המכונית שבשונה מיריבותיה לקטגוריה איננה צועקת או רועשת. זנב המכונית עבר גם הוא שינוי והצביעה הדו גוונית (בתוספת מחיר) משתלבת היטב אף היא בעיצוב הכולל יחד עם פנסי ה-LED מלפנים ומאחור. שינוי גדול בוצע גם בתוך המכונית ורמת החומרים שמהם היא בנויה היא הטובה ביותר של הקשקאי מאז ומעולם. ברמת הגימור הגבוהה מקבלים גג פנורמי מלא (בכל רמות הגימור), מושב נהג חשמלי, מושבים בריפוד משולב עור ובד, הגה חדש ועליו הבקרות העיקריות להפעלת מערכת הבטיחות שמקבלת ציון 7.

הקונסולה המרכזית חדשה ועליה מתנוסס מסך מולטימדיה גדול ברוחב 9 אינץ' עם כל תפריטי הטלפון, האפליקציות, הניווט והבידור של המכונית בעברית מלאה. לוח השעונים הדיגיטלי ברוחב 12.3 אינץ' מאפשר בחירה בין כמה תצוגות צבעוניות ועשירות במידע וגם כאן הכל בעברית. היושבים בחלק הקדמי נהנים ממשטח טעינה אלחוטי מהיר ומאפשרות חיבור של הטלפון למערכת המולטימדיה באנדרואיד ובאפל קארפליי ללא שימוש בכבל. תוספת מעניינת אחרת בגרסה הגבוהה תמצאו בשמשה הקדמית עם מקרן של תצוגה עילית שמקרין את הנתונים של הנסיעה על השמשה הקדמית ואפשר להוסיף לו גם נתוני הפעלה של מערכת בטיחות וניווט (מקורי ולא WAZE).

כאמור, המכונית מוצעת בשלוש רמות גימור ולכולן אותו מנוע ותיבת הילוכים:

דגם Acenta Top במחיר 159,900 שקלים
דגם Acenta Tech במחיר 169,900 שקלים
דגם Tekna במחיר 179,900 שקלים