ג'יפון אמריקני: שברולט טריילבלייזר 2021 בישראל

הטריילבלייזר חוזר בפרשנות קומפקטית נינוחה ומודרנית, מצויד מנוע 1.3 ל' טורבו ותג מחיר של 149 אלף שקלים לדגמי בסיס

ניר בן טובים

תגיות: שברולט

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

2021 דופקת בדלת, והיבואנים נערכים למתקפה חסרת רחמים על החושים הצרכניים. יבואנית רכבי שברולט המקומית UMI נוקטת בצעד אסטרטגי ראשון לקראת השנה הבאה ומשיקה היום (חמישי) את הג'יפון הקומפקטי שברולט טריילבלייזר-קרוסאובר. לוותיקי המותג השם הזה וודאי מעלה זכרונות מאובקים מעליות מסולעות בהרי הכינרת, אבל בעידן שבו רכבי ה-4X4 נאלצים להסתפק בשאריות, עובר הטריילבלייזר הסבה כמעט דתית במהותו לפורמט משפחתי מאופק ונעים, משולב בקצת אופי הרפתקני.

הטריילבלייזר הוא SUV קומפקטי "מיד-סייז" בעגה האמריקנית, שמתברג איפשהו בין שברולט טראקס לשברולט איקוונוקס. הוא מסתיר מאחורי ההופעה הספורטיבית שלו רצפה משותפת לדגמים הבינוניים של המותג ומולו, לפחות על פי המיצוב הישראלי, ימצא מתחרים בסגנון מיצובישי אקליפס קרוס, סקודה קארוק, ניסאן קשקאי וכדומה עם פניה למשפחות קטנות. במידות היבשות שלו הוא מציג אורך של 4.41 מ', רוחב של 1.81 מ', בסיס גלגלים של 2.61 מ', גובה של 1.61 מ' ותא מטען בנפח של 716 ל'.  אם ניקח למשל יריב בדמות מאזדה CX-30, לאמריקני חסרים כ-4 ס"מ בבסיס הגלגלים, אבל הוא גבוה יותר וחלל האחסון מאחורי שורה שתיים נדיב ב-270 ל'.

הוא ישווק בארץ בחבילות LS, LT, LTZ וכן חבילת אקטיב Z הבכירה. בציוד התקני של דגם ה-LS מערכת מדיה 7 אינץ' עם תמיכה במערכות הפעלה של אפל ו-אנדרויד, תאורת יום LED, מערכת שמע ששה רמקולים,  בקרת אקלים, חישוקי 17 אינץ' ועוד דגמי LT משודרגים בצג מוגדל ל-8 אינץ', מושבים חשמלים מחוממים, כניסה והנעה ללא מפתח ועוד. דגמי LTZ מוסיפים גם פתיחת דלת תא מטען אלקטרונית (עם הנפת רגל) וחלון פנורמי. דגם האקטיב Z מוסיף על כל אלה צביעה דו-גוונית, ריפוד דמוי עור, קצוות מפלט כפולים, פנסים אחוריים משולבי LED וצמיגי ספורט. בצד הבטיחותי נכללות מערכות אקטיביות בכל הדגמים, עם חיזוק של התרעת שטח "מת" במראות הצד בדגמי הביניים ומעלה.

הטריילבלייזר מוצע רק עם מנוע בודד: 1.3 ל' טורבו בנזין. ההספק המרבי הוא 155 כ"ס ו-24.2 קג"מ הזמינים מ-1,600 סל"ד. כל הדגמים, למעט גרסת האקטיב Z הבכירה המצוידת בתיבת 9-מהירויות אוטומטית פלנטרית והנעה לכל הגלגלים, מחוברים אל תיבת הילוכים רציפה לה שש מהירויות קבועות מראש (ממוחשבות) והנעה קדמית. את ההאצה ל-100 קמ"ש בדגם האוטומטי יסיים ב-8.5 שניות ונתון צריכת הדלק הממוצעת נע בין 12 ל-12.9 ק"מ לליטר (דגם ה-AWD קצת יותר זללן).  

המחירים לשברולט טריילבלייזר בישראל:

דגם ה-LS תמורת 149 אלף שקלים

דגם ה-LT פלוס תמורת 154 אלף שקלים

דגם ה-LTZ תמורת 162 אלף שקלים

דגם ה-אקטיב Z תמורת 174 אלף שקלים.