שגריר חדש לחטיבת פורד-פרפורמנס ינחת בישראל בחודש מרס 2021, ה-אקספלורר ST. מוביל הנוסעים הבריון שזמין כעת בהזמנה מוקדמת, יצטרף לאדג' ST שהושק כאן לפני כשנתיים לערך ומתייצב במפלס העליון כאסקפיזם למי שצמא למנת ריגושים בין חוגי הילדים למרכולית השכונתית. הוא יימכר ברמת אבזור מובחרת ועם כיול מתלים ממוקד ופיצ'רים בלעדיים נוספים תמורת תשלום. בה בעת, משיקים דלק מוטורס גרסת הנעה אחורית (RWD) של האקספלורר במחיר של 334 אלף שקלים עם 300 כ"ס ברף הכניסה התחתון, עם חבילת אבזור זהה לדגם ההנעה הכפולה הרגיל.
לאקספלורר ST, ששוקל מעל 2.2 טון, מנוע 3.0 ל' טורבו ששה צילינדרים אקו-בוסט המפיק 400 כ"ס ו-54.7 קג"מ על מערכת הנעה כפולה. הוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6 שניות בסיועה של תיבת הילוכים אוטומטית עשר מהירויות ועד מהירות מבוקרת אלקטרונית של 255 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת לפי הצהרות היצרן היא בסביבות ה-8 קילומטרים לליטר בנזין.
כמו כל דגמי פורד פרפורמנס הוא מצויד בכיול בולמים קשיח יותר לשיפור היציבות והאחיזה, צמיגים בשרניים וחישוקים מוגדלים ל-20 אינץ'. בתא הנוסעים המאובזר עד קצה במהדורת ה-ST תמצאו מושבי ספורט בריפודי עור, מערכת מדיה עם צג ראשי 10 אינץ', שקעי USB למכביר, מערכת שמע משודרגת 14 רמקולים של באנג-אנד-אולפסון, לוח מחוונים דיגיטלי 12 אינץ' מלא, חימום ואיוורור למושבים, מיתוג ST ברחבי חלל הפנים ומערכות ראיה היקפיות, חיישנים וכמובן כל בקרות בטיחות מטעם היצרן.
מי שיחפוץ בהופעה מקורית יותר יוכל להצטייד תמורת תשלום במארז ה-ST Street pack; זה כולל חישוקים מורחבים ל-21 אינץ', צמיגים עבים יותר בחתך נמוך (275/45) ובלמים מחוזקים עם קאליפרים אדומים. חבילה זו מתומחרת ב-10 אלפים שקלים נוספים.
המחיר לפורד אקספלורר ST בישראל - 385 אלף שקל.