חתונה סינו-צרפתית עם תינוק שבדי

הבעלות סינית, המותג שבדי, המפעל צרפתי, ההרכבה בקוריאה והמכירה בארה"ב. מבולבלים? נעשה סדר

תגיות: ג'יליפולסטאררנו

בועז קורפל
בועז קורפל
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)
שנה גודל פונט א א א א

הגיע הזמן לעשות סדר במה שהולך לקרות במיזם החדש של ג'ילי הסינית ורנו הצרפתית על אדמת דרום קוריאה. ההסכם בין שתי החברות על שיתופי פעולה בתחום הייצור של מכוניות במפעלי רנו בבוסאן שבדרום קוריאה מתחיל לקרום עור וגידים. החל מ-2025 ירכיבו במפעלים של רנו (שהיו בעבר סמסונג) את דגם הפולסטאר 4.

טוב לכל הצדדים
פולסטאר מייצרת את המכוניות שלה במפעלים בסין ובארה"ב אז למה היא צריכה את רנו בקוריאה? המכוניות של פולסטאר אשר מיוצרות בסין ובארה"ב מגיעות ממפעלים שנמצאים בתפוקה גבוהה ואי אפשר לשנות את קווי הייצור שלהם ולהוסיף דגמים נוספים ע"ע פולסטאר 4. אבל בג'ילי, בעלת הבית של פולסטאר, נזכרו בחוזה המשותף עם רנו ומאחר והגישה ממפעלי החברה בבוסאן לנמלים ולאוניות משא טובה ונוחה ובעיקר עם נתיבי שייט לשווקים בארה"ב, החליטו בג'ילי לבקש מרנו להתחיל ולייצר שם את הפולסטאר 4 והצרפתים נענו לבקשה אבל הם הציבו בקשה משלהם והיא להוסיף לקווי הייצור וההרכבה האלה בבוסאן גם שני דגמי SUV חשמליים חדשים של רנו עצמה שיגיעו לייצור בשנים הבאות על בסיס פלטפורמות/טכנולוגיה של ג'ילי.

בג'ילי לא מצמצו כי יצרנית הרכב הסינית ראתה בכך הזדמנות מצוינת להוסיף עוד כמה אלפי מכוניות של פולסטאר למערך הייצור וההרכבה בלי להפחית את התפוקה במפעלים שלהם ובנוסף, למכור לרנו טכנולוגיה ולהרוויח גם עבור המכוניות החדשות למרות שהלוגו לא יהיה של ג'ילי וגם להכניס יד עמוק יותר לשוק האירופאי מעבר לפולסטאר, וולבו, ג'ילי, זיקר ולוטוס שנמצאות בבעלת הסינים.