חשמלית מלאה של פרארי הולכת ומתקרבת

זה כבר לא סוד - אחרי ה-SF90 ההיברידית-נטענת, פרארי תציג מכונית חשמלית מלאה

בועז קורפל
בועז קורפל
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)
שנה גודל פונט א א א א

יצרנית המכוניות האקזוטיות האיטלקית פרארי לא מסתירה את הכוונה שלה להציג מכונית חשמלית מלאה ולא להסתפק בגרסאות היברידיות או היברידיות נטענות עם סוללות קטנות וטווחי נסיעה מינוריים. במראנלו עובדים בשצף קצף על המכונית החשמלית הראשונה והם אפילו מקדימים את לוחות הזמנים שהוקצבו לצוותי הפיתוח.

"פרויקט המכונית החשמלית שלנו מתקדם כמתוכנן, ובתחומים מסוימים אנחנו אפילו מקדימים את לוחות הזמנים שקבענו. אנחנו מאפשרים לאנשינו להתרכז בשלב הזה בבדיקות משמעותיות ורציניות של אמינות המכלולים האלקטרוניים" אמר מנכ"ל פרארי, בנדטו ויניה בראיון ביום חמישי האחרון כאשר הוא נשאל על הכיוון החשמלי שפרארי הולכים אליו. ההערכות הן שההתקדמות המואצת בלוחות הזמנים תאפשר לפרארי להנות ממרווח תנועה חופשי בכל הפרויקט מבלי להיכנס ללחץ מול המועד שנקבע להשיק את המכונית ברבעון האחרון של 2025.

פרארי 296
פרארי 296

לכאורה, לא מדובר בדגם אחד כי אם במהלך חשמלי רחב שכולל כמה מכוניות חשמליות והיברידיות ולשם כך פרארי מקימים עכשיו מפעל חדש במראנלו שבצפון איטליה והוא עשוי להיות מוכן לפעולה בעוד שבעה חודשים, ביוני 2024. "רשימת ההזמנות שלנו מלאה עד סוף 2025 עם הדגמים הקיימים" אמר ויניה, אחרי שרווחי החברה עלו משמעותית בזכות עליה במכירות ובביקוש בכל השווקים בהם המכוניות של פרארי משווקות ופרט לדגם אחד (לא ניתן פירוט) כל הדגמים נמצאים בסטטוס Sold Out כאשר הדגמים המבוקשים ביותר הם פרארי 296 וגם פרארי SF90. הדגמים המבוקשים הבאים בתור הם ה-812 קומפטיציונה וכמובן הלהיט החדש, פרארי פורוסאנגווה. מול אלה אומרים בפרארי כי דגם אחד שלהם מתקרב לסוף דרכו והכוונה היא לפרארי F8 ספיידר.

מנועי הבעירה ממשיכים לככב
לא פחות מתשעה דגמים של פרארי מקבלים מנועי בעירה פנימית נכון לעכשיו וארבעה דגמים מקבלים הנעה היברידית כאשר כושר הייצור והאספקה של הדגמים ההיברידיים עומד על 51% מההזמנות. תחזית הרווחים של פרארי דיברה על 2.19 עד 2.22 מילארד יורו השנה, אבל הנתונים בפועל מצביעים על גידול מול התחזית וכעת מדברים של עם 2.25 מיליארד דולר כאשר הרווחים ברבעון הקודם (יולי-ספטמבר) עמדו על 595 מיליון יורו שהם שיפור של 37%.