דבר כמו שחווינו הערב (ראשון) לא רואים כמעט אף פעם. הדרמה שהתרחשה על המסלול באבו דאבי ככל הנראה תיצרב לעד כאחד מהאירועים הגדולים והקיצוניים ביותר שעולם הפורמולה 1 ידע, בערב ענק ייזכר לדורות. בסופו של היום, מקס ורסטאפן שם סוף לשליטה המוחלטת של לואיס המילטון בענף, ועם עקיפה דרמטית במהלך ההקפה האחרונה לקח את התואר, ובדרך המטורפת ביותר.
לסיקור הדקה אחר דקה של המירוץ ליחצו כאן
האמת, שלאחר פתיחה בה המילטון תפס את המקום הראשון לאחר שעקף כבר בזינוק את היריב מרד-בול, איתו החזיק בשיוויון נקודות עד למירוץ, היה נראה ששעות הערב באבו דאבי יהיו עוד פרק נוסף בהיסטוריית הווינריות הבלתי נגמרת של הנהג הגדול של מרצדס. המילטון פשוט לא טעה, טס על המסלול וברח להולנדי, לו גם אסטרטגיית צמיגים אחרת לא הועילה על מנת לחזור לעניינים לפחות בהתחלה.
עם זאת, ברגע אחד הכל התהפך. זה קרה בהקפה ה-54, כשמי שהיה אחראי להתרחשות האדירה בכלל לא היה אחד משני הענקים, ובצל האכזבה האישית שלו נקלע אל תוך קלחת הטירוף שאחזה באבו דאבי. אותו אדם מדובר הוא ניקולאס לאטיפי, נהג וויליאמס, שהתנגש בגדר, ריסק את מכוניתו וגרם לעליית מכונית הבטיחות למסלול.
לאחר כניסת מכונית הבטיחות, ורסטאפן נכנס מיד להחלפת צמיגים, יצא שני ואז למעשה חיכה לחזרת מכונית הבטיחות לרחבת הטיפולים. זה קרה ממש עם הכניסה להקפה האחרונה, אז ההולנדי אמר "תודה" לאחר שפער של 17 שניות צומק כליל בעקבות ההתרחשות, הסתער על יריבו הבריטי, עקף אותו בעזרת הצמיגים הטריים שלו וחצה ראשון את דגל השחמט.
בכך, ורסטאפן בן ה-24 זכה באליפות הפורמולה 1 הראשונה בקריירה שלו, ושם סוף לרצף ארבע האליפויות של יריבו הבריטי. בנוסף, קטע שבע שנים של שליטה מוחלטת מצידה של מרצדס, והפך לנהג הראשון מאז סבסטיאן וטל (2014) לזכות בתואר עבור קבוצה אחרת. בכל אופן, זאת הייתה עונה ענקית שזכתה לסיום הראוי ביותר שרק הייתה יכולה לבקש, ועם פוטו פיניש כזה, כל שנותר הוא לחכות בציפייה לקראת העונה הבאה.