כמו שחקני כדורגל רבים באירופה ובעולם, מרקוס יורנטה הוא אחד מאותם אנשים שצופה ביורו 2024 מביתו בספרד. שחקנה של אתלטיקו מדריד לא נכלל בסגל של לה רוחה לאליפות אירופה וניצל את הקיץ שלו כדי לקדם עסקים חדשים. עם זאת, הוא לא ציפה שהעסק החדש שפתח יקבל את התגובה שקיבל.
יחד עם חברו הסטרימר, איבאי גומס, יורנטה פתח חברה שמייצרת ומשווקת קפה, לה הוא קרא "קפה אירוורנטה". עם זאת, הלוגו שיצרו השניים לחברה שלהם ספג לא מעט ביקורת בספרד - בעקבות דמיונו הרב לסמל של ה-SS הנאצי.
"גולשים רבים הגיבו בדף האינסטגרם החברה ותקפו את היוצרים על הסמל שנבחר. "כשמעצב הלוגו של החנות שלך לא למד על מלחמת העולם השנייה בחייו", כתב גולש אחד, כשאחר הוסיף בנימה רצינית יותר: "אתם חייבים להחליף את הסמל הזה, זה נראה רע מאוד". יורנטה עצמו אומנם לא סיפק התייחסות רשמית לביקורות והסמל נותר בעינו בעמוד האינסטגרם של החברה, אבל ניתן לנחש כי לא מדובר בניסיון מכוון שלו לדמות את הסמל.
אגב, לא מדובר בסערה הראשונה בה מעורב יורנטה. לפני כשבועיים הוא עלה שוב לכותרות בשל העובדה שפרסם ברשתות החברתיות שלו המלצה על שיזוף ללא קרם הגנה, או כל תכשיר אחר להגנה מהשמש. ההמלצה המסוכנת של יורנטה ספגה ביקורות בספרד וכעת, כאמור, הוא שוב עולה לכותרות, מסיבה גרועה הרבה יותר.