שנה ליורו 2013. לוזון: חשוב שלא יהיו בושות
ההתאחדות ערכה טקס, היו"ר הוסיף: "זו הזדמנות לראות את כוכבי המחר". גיא לוזון: "ננסה להביא גאווה למדינה. אם להיות כנים, אנחנו לא בין 8 הנבחרות הטובות באירופה"
כשנה לפני פתיחת אליפות אירופה עד גיל 21 בישראל, ההתאחדות לכדורגל ערכה היום (שלישי) טקס מיוחד בבית הנבחרות בשפיים, אליו הגיעו בין השאר אלי אוחנה ואבי נמני שישמשו כשגרירי הכבוד של האירוע. שני שחקני העבר ילוו את השנה הזו ואת ההכנות לטורניר. באירוע נכחו גם השחקנים ניר ביטון, אייל גולסה, מוחמד כליבאת וברק לוי.
יו"ר ההתאחדות אבי לוזון נשא דברים ואמר: "בעוד שנה מהיום נעמוד במרכז הכדורגל האירופי. עשינו הרבה עבודה מאחורי הקלעים כדי לארח את הטורניר. זאת ההזדמנות של כולם לראות את כוכבי המחר של הכדורגל האירופי. זאת תהיה הפרסומת הכי טובה למדינת ישראל, כל עוד המדינה תעמוד מאחורינו. אני מודה לעיריות ירושלים, תל אביב, נתניה ופתח תקווה שנרתמו לאירוע ולאירוח. אני רוצה לאחל בהצלחה לכולנו ובעיקר לנבחרת והשחקנים. חשוב שלא נעשה בושות. למרות שיהיו פה נבחרות ברמות הגבוהות ביותר אני מאמין וסומך עליכם".
גיא לוזון, מאמן הנבחרת הצעירה, הוסיף: "אם נהיה כנים, אנחנו לא באמת בין 8 הטובות באירופה באף גיל. עם זאת, אנחנו מחוייבים להופעה טובה בטורניר ואין בכוונתנו לעשות בושות. ננסה להביא גאווה למדינה. ננסה לקחת כמה שיותר נקודות, אנחנו רוצים שכל שחקן ימצה את הפוטנציאל שלו. זה הטורניר השני בחשיבותו באופ"א ואני בטוח שהמגרשים יהיו מלאים. אנחנו עדיין לא יודעים מי היריבות שלנו, אז לא נכון יהיה לצאת בהצהרות".
מנהל התחרות רונן הרשקו דיבר אף הוא: "כולי תקווה שנראה בישראל את הדברים שראינו בתחרויות קודמות. זה הטורניר השני מבחינת אופ"א ובשנה הבאה זו תהיה התחרות המרכזית בכדורגל האירופאי. אני חושב שזאת חויה שלא דומה למשחק כדורגל רגיל שנראה בארץ. אני מקווה שתהיה פה לאנשים חוויה משפחתית. זה אירוע הספורט הכי גדול שאורגן בישראל. מבחינתנו מדובר בהכרה של אופ"א והבעת אמון בישראל ברמת הארגון הניהול והמתקנים. זה אירוע של כולנו ומעבר למה שנראה פה חשוב מה נראה לעולם".
בטורניר עצמו ישתתפו 8 נבחרות. אחרי משחקי הפלייאוף שייערכו באמצע חודש אוקטובר תתבהר תמונת המצב, כאשר הגרלת הבתים תיערך ב-28 בנובמבר בישראל. אחד הפרמטרים העיקריים שבזכותם ישראל קיבלה את האירוח זאת הקרבה הגיאוגרפית בין הערים המארחות, מה שיאפשר ארגון קל יותר. לכל נבחרת יהיה מגרש אימון לכל אורך הטורניר וכן מלון בו תשהה באותה תקופה.
מנהלת השיווק של ההתאחדות, רונית גלסמן, סיפרה על הפן השיווקי שנעשה בתיאום עם אופ"א: "הערים המארחות הצטרפו לפן השיווקי וברחבי הערים יהיה פרסום. מבחינת ההתאחדות קהל היעד הוא משפחות אבל גם קהל של תיירים שיגיעו. נעשה שיווק גם באירופה על מנת למשוך קהל". המסרים שינסו להעביר בקמפיין הפרסומי של ההתאחדות יהיו שניים: חוויה משפחתית והאפשרות לראות את כוכבי העתיד.
בהתאחדות מודעים לכך שרמת המודעות של הקהל לנבחרת הצעירה לא מספקת ולכן ינסו לפעול בנושא בשנה הקרובה. כמו כן, יש הרגשה שהאירוע הזה לא מקבל את התודעה הנדרשת מבחינת גודל האירוע. בנבחרת בחרו מספר שחקנים שיובילו את הקמפיינים בשנה הקרובה. מכירת הכרטיסים תתחיל בסביבות מרץ ותהיה חדשנית, כשתכלול מכירה דרך הפייסבוק.