העקרב השרירי: אבארט 600e נחשף
אבארט חשפו את הג'יפון החשמלי בגרסתו הספורטיבית, כזה שגם זוכה בתואר האבארט החזקה ביותר, יחד עם עיצוב מוחצן ומכלולים משודרגים. וכן, הצליל מגיע מרמקולים חיצוניים
פיאט, או למעשה אבארט, שחררו לא מעט טיזרים על האבארט 600 הספורטיבית החשמלית, ועכשיו סוף סוף הם מפרסמים את הפרטים הרשמיים. ומה לגבי ישראל? בשלב זה היבואנית עוד בוחנת את נושא השיווק בישראל מול היצרנית.
עיצוב עקרבי
מבחינה חיצונית האבארט 600e זוכה לטיפול קוסמטי מקיף למדי. זה מתחיל בחזית כשבקצה מכסה המנוע אפשר לפגוש את סמל המותג, תחתיו כיתוב ABARTH במקום הכיתוב "600" ואת הפגוש המעודן יחסית מחליף אחד עם סבכה תחתונה מלבנית ורחבה, כהומאז' לאבארט 850 TC, ולו עם חריצים אלכסוניים וצבע הרכב מבצבץ מבין אלו שבצדדים.
בפרופיל נפגוש מסגרת חלונות וידיות מושחרים, על הכנפיים הקדמיות הוצמד סמל עקרב צהוב עם ברק, כדי שלא תשכחו שאתם בדגם חשמלי, וכמובן חישוקים ספורטיביים עם קאפה המעוצבת בסגנון ברגי מונו של רכבי מרוץ וקליפרים בצבע צהוב.
מאחור הפגוש עבר טיפול דומה עם גימור שחור ורחב בצורת חריצים אלכסוניים עם הטבעת לוגו העקרב במרכז וישנו גם דיפיוזר בולט, מסגרת בית התאורה מעל לוחית הרישוי הושחר ולקינוח ישנו ספוילר ספורטיבי ושחור גם הוא. באבארט מבטיחים צבעים נועזים כמו "ירוק רעל" (הגוון הצהוב שבתמונות) ו"כתום הלם" ובמהודרה מוגבלת בצבע "סגול מהפנט" (בתמונות).
מבפנים, ההגה הקטום מקבל דיפוני אלקנטרה בחלקו העליון והעליון עם תפירה צהובה וכמקובל באבארט את שם הדגם מחליף העקרב. התפירה הצהובה הגיעה גם אל המושבים הספורטיביים שמגיעים שמציעים שני עיצובים שונים – כאלו "עדינים" דמויי באקט בריפוד בד משולב עור, או כאלו עוד יותר ספורטיביים של Sabelt משולבי אלקנטרה ועור ובעלי תמיכה צידית משופרת וגימורים המזכירים מושבים בעלי רתמות מרוץ. ישנן גם דוושות אלומיניום, גימור מושחר בדשבורד וגרפיקות תואמות במולטימדיה ("10.25) ובלוח המחוונים ("7) הכוללות טיימר לזמני הקפה ומד כוחות G.
יחידת הנעה וביצועים
לאבארט 600 החשמלי מנוע קדמי בהספק מרבי של 240 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות או בגרסת ה-Scorpionissima עם 280 כ"ס (מהודרה מוגבלת של 1,949 יחידות, כשנת הקמת המותג) שמאיצים את הג'יפון הקטן ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות ולמהירות מרבית של 200 קמ"ש. נתון ההאצה לא זר גם למכוניות חשמליות שאינן "ספורטיביות", אך הוא נמצא בטווחים של מכונית הוט האצ' לוגמות בנזין.
אך לא הביצועים היבשים הם העניין בלבד, שכן באבארט ציידו את ה-600 הספורטיבית בדיפרנציאל "טורסן" מוגבל החלקה ובלמים קדמיים משודרגים של "אלקון" עם קליפר 4 בוכנות ודיסקים במידה 380 מ"מ, אלו שוכנים בתוך חישוקי "20 עטופים צמיגי מישלין פיילוט ספורט EV במידה 225/40. כמו כן האבארט 600 רחבה ב-30 מ"מ מלפנים ו-20 מ"מ מאחור.
מצבי הנהיגה כוללים מצב Turismo המגביל את ההספק ל-150 כ"ס או 190 כ"ס, בהתאמה, ומהירות מוגבלת ל-150 קמ"ש. מצב Scorpion Street מאפשר כבר 204 כ"ס או 231 כ"ס, בהתאמה, ומהירות מרבית של 180 קמ"ש. המצב השלישי הוא ה-Scorpion Track שמשחרר את מלוא ההספק וכולל כיול דוושת תאוצה חד יותר, היגוי ספורטיבי וכיול ESP ליברלי יותר.
בנוסף המתלים הוקשחו והותקן מוט אנטי-רול אחורי ובאבארט לא שכחו גם את מערכת קירור הסוללה שתוכל לספק ביצועים מיטביים. עוד נציין כי הצליל החיצוני המגיע מרמקולים כמובן, יוצע רק בגרסת ה-Scorpionissima. הסוללה בקיבולת של 54 קוט"ש (51 קוט"ש נטו), זהה לזו של ה-600 הרגיל, וכאן היא מסתפקת ב-334 ק"מ, שהם 69 ק"מ פחות מפיאט 600 החשמלית.