אח גדול לאטו 3: BYD סיל U בישראל

הג'יפון החדש, שיתברג בין האטו 3 לטאנג, מגיע בשתי רמות גימור ושתי סוללות המאפשרות טווח נסיעה של עד 500 ק"מ. מה עוד צריך לדעת על הדגם השישי של BYD בישראל?

רן סגל
שנה גודל פונט א א א א

שלמה מוטורס, יבואנית BYD החלה את דרכה בישראל רק לפני שנתיים, ומהר מאוד התברגה בצמרת טבלת המכירות, בעיקר בזכות רכב הפנאי הקומפקטי "אטו 3" שסיים את 2023 לא רק כרכב החשמלי הנמכר ביותר, אלא כדגם הנמכר ביותר בישראל ומאז שומר על קצב מכירות נאה. לצד האטו 3 הגיעה גם מכונית המנהלים "האן" ורכב הפנאי 7 מושבים "טאנג" שהתחדש לאחרונה בתקווה לשפר את מצבו בטבלת המסירות.

בהמשך פגשנו את ה"דולפין" הקומפקטית וה"סיל" שהגיע להתחרות בטסלה מודל 3, אך טרם הצליחה לפצח את הנוסחה. כעת, החל שיווקו של הדגם השישי בהיצע המקומי – BYD סיל U – ג'יפון בגודל בינוני, מה שנקרא D-SUV וממנו כבר הספקנו להתרשם בהשקה האירופאית (אפשר לצפות בוידאו שבראש הכתבה). הסיל U יתחרה בדגמים כגון Seres 5, אקספנג G6, סקייוול ET5 וטסלה מודל Y כמובן.

בהזדמנות זו נזכיר שהסיל U הוא כינויו האירופאי והוא מבוסס על ה-Song Plus EV הסיני שבעצמו בעל גרסה בעלת מנוע בעירה פנימית, אך מתחת לפני השטח המכאניקה מעט שונה והסיל U מבוסס פלטפורמת 3.0 e-Platform עם רצפה שטוחה וסוללות הלהבים המוכרות. בהשוואה לאטו 3, הסיל U כמובן גדול בכל ממד, הוא ארוך ב-33 ס"מ (478.5 ס"מ), רחב ב-1.5 ס"מ (189 ס"מ), גבוה ב-5.3 ס"מ (166.8 ס"מ), בסיס הגלגלים ארוך ב-4.5 ס"מ (276.5 ס"מ), אך תא המטען דווקא קטן ב-15 ליטר (425 ליטר).

BYD סיל U - יתברג בין האטו 3 לטאנג
BYD סיל U - יתברג בין האטו 3 לטאנג
מבחוץ
מבחוץ

יחידת הנעה
ה-BUD סיל U ישווק עם שתי יחידות, שגם נבדלות ברמת הגימור ועל כך בהמשך. גרסה הכניסה Comfort בעלת מנוע יחיד והנעה קדמית, ההספק עומד על 218 כ"ס וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.3 שניות.

לגרסה זו סוללה בקיבולת 71.8 קוט"ש (נטו) המאפשרת טווח נסיעה של 420 ק"מ בין טעינות.

לגרסת Design מנוע זהה, אך ההאצה ל-100 קמ"ש איטית יותר ב-0.3 שניות (9.6 שניות), וזאת לאור סוללה גדולה יותר בקיבולת של 87 קוט"ש, שכבר מאפשרת טווח נסיעה של 500 ק"מ בין טעינות.

לשתי הגרסאות מטען פנימי 11 קילוואט ואפשרות לטעינה מהירה – 115 קילוואט עם הסוללה הקטנה ו-140 קילוואט עם הסוללה הגדולה, כאשר במקרה זה טעינה מ-30% ל-80% אורכת 28 דקות. כמו כן לשתי הגרסאות טכנולוגיית V2L המאפשרת הפעלה וטעינת מכשירי חשמל חיצוניים, כולל כבל ייעודי.

מנוע אחד עם 218 כ
מנוע אחד עם 218 כ
אבזור עשיר כבר בגרסת הכניסה
אבזור עשיר כבר בגרסת הכניסה

רמות גימור
לגרסת הכניסה "קומפורט" אבזור עשיר הכולל פריטים כגון ריפוד עור סינטטי, מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים, הגה מחומם, לוח מחוונים "12.3 ומסך מולטימדיה "12.8 מסתובב כולל קישוריות לנייד ו-OTA, חיישנים ומצלמות היקפיות, גג פנורמי קבוע (עם וילון), אפליקציה ייעודית ומפתח דיגיטלי, תא מטען חשמלי, תאורת אווירה, חישוקי "19 ועוד.

רמת הגימור "דיזיין" מגדילה את מסך המולטימדיה ל-"15.6 ומוסיפה תצוגה עילית, שני משטחי טעינה אלחוטית, מערכת שמע של Infinity עם 10 רמקולים (9 רמקולים ב"קומפורט"), חיישני גשם ותאורת אווירה מורחבת.

BYD סיל U - מחירון:
BYD סיל U ברמת גימור Comfort (420 ק"מ טווח) יעלה 189,900 שקל
BYD סיל U ברמת גימור Design (500 ק"מ טווח) יעלה 209,990 שקל