שנת החתול החשמלי: יגואר לא מוותרת על החזון החשמלי

יגואר, אחת מהיצרניות הוותיקות והמוכרות בעולם, מורידה את המסך בסוף השנה על דגמי הבנזין. האם למרות הכל תתמקד רק בחשמל? מה היא מתכננת?

בועז קורפל
בועז קורפל
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן
שנה גודל פונט א א א א

זה נראה לרגע כאילו שיגואר חיים בעולם משלהם ולא מוותרים על החזון החשמלי המלא. חרף אי ההצלחה שלהם בתחום החשמלי עם דגם ה-I-Pace ולנוכח התמורות האדירות בשוק הרכב העולמי מאז שהוצגה אותה מכונית עם התפוצצות סינית והתמתנות בצריכת המכוניות החשמליות, יגואר יורידו את המסך על הדגמים עם מנועי הבנזין והחל משנת 2025 היצרן הבריטי יעבור רק למכוניות חשמליות כאשר הקונספט הראשון צפוי להיחשף כבר בדצמבר השנה.

על פי דברי יגואר, העידן החדש שלהם יביא איתו מכוניות שאינן דומות חיצונית או פנימית, וגם טכנולוגית, לכל מה שהציעו עד כה. המגזין הבריטי Autocar מפרסם כי הדגם שנראה בדצמבר יכיל את האלמנטים שנפגוש בהמשך בדגמים הבאים של היצרן הבריטי, אבל הוא עשוי להיות בעצמו דגם ה-GT הבא של היצרנית עם טווח נסיעה של 700 ק"מ בין טעינות. המכונית (ששמה לא פורסם) תאפשר טעינה סופר מהירה והיא תכיל שני מנועים, מלפנים ומאחור.

בנטלי על הכוונת
המטרה של יגואר היא לחזור אל קטגוריית הפאר ולאתגר את בנטלי, היריבה מבית, עם דגם SUV שיתמודד מול בנטלי בנטאיגה וגם עם דגם סדאן מפואר שיתמודד מול בנטלי פליינג ספור, אבל דגמים אלו יגיעו ככל הנראה רק ב-2028.

אבל מה יקרה עד שהמכוניות הראשונות תגענה לאולמות התצוגה? ביגואר רומזים כי הם יישארו עם דגם אחד בלבד, לא מפתיע שמדובר ביגואר F-Pace הפופולארית, אבל ככל שיתחילו הדגמים החדשים להגיע אל השווקים בהם יגואר עוד נוכחת, יידחק מקומה של ה-F-Pace עד שגם היא תיעלם מהמפה.