פגישה ראשונה עם דנזה D9: מיניוואן חשמלי וסופר יוקרתי

דנזה, תת-המותג היוקרתי של BYD, מנחית בישראל מיניוואן גדול ומפואר במיוחד כדי לבדוק האם יש לו מקום בשוק המקומי - צפו בוידאו

כפיר כשריאן ובועז קורפל
שנה גודל פונט א א א א

דנזה (DENZA) הוא תת מותג יוקרתי השייך לקונצרן BYD והוקם בשנת 2010 בשיתוף עם מרצדס, המחזיקה היום 10% מדנזה ובעלת קו מוצרים הכולל ארבעה דגמים - ה-N7 וה-N8, ג'יפונים מקטגוריית D בעלי הנעה חשמלית ופלאג-אין (בהתאמה) המיניוואן D9 (חשמלי או פלאג-אין) ובקרוב תגיע ליצור גם ה-Z9 GT מכונית מנהלים, גם כן בעלת הנעה חשמלית או היברידית-נטענת.

דנזה מיובא ארצה באמצעות "שלמה מוטורס" יבואנית BYD, כאשר הם מנחיתים כאן את ה-D9, ולמרות שם שמיד מזכיר לנו את הדחפורים הענקיים של "קטרפילר", שדגמים משוריינים שלהם עושים חייל בחיל ההנדסה הקרבית, מדובר במיניוואן גדול וסופר יוקרתי. מהיבואנית מוסרים כי בשלב זה הדנזה D9 הגיע ארצה כדי להמחיש את יכולות המותג בתחום היוקרה, בדומה למהלך שעשו עם יאנגוואנג U8 שגם אותו פגשנו לאחרונה, וכן לבדוק היתכנות למכירות בשוק המקומי, כאשר הוא יתחרה בדגמים כגון ווייה דרים ומרצדס EQV החשמליים ולקסוס LM ההיברידי.

מפרט טכני:
אורך 525 ס"מ, רוחב 196 ס"מ, גובה 192 ס"מ
בסיס גלגלים 311 ס"מ
תא מטען: 410 ליטר
ביצועי הנעה קדמית: 312 כ"ס, 36.7 קג"מ, האצה ל-100 קמ"ש ב-9.5 שניות
ביצועי הנעה כפולה: 374 כ"ס, 47.9 קג"מ, האצה ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות
משקל נקי: 2764 ק"ג (הנעה קדמית) 2865 ק"ג (הנעה כפולה)
קיבולת סוללה: 103.3 קוט"ש וטווח נסיעה של 600 ק"מ (הנעה קדמית או 580 ק"מ (הנעה כפולה), בתקן NEDC הקודם.

הצטרפו למאות החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון.